HISTORIA EGZEMPLARZA:
Oferowany przez Ardor Auctions samochód to przede wszystkim niezwykle ciekawa, co godne podkreślenia, polska historia. Pojazd został wyprodukowany w 1948 roku. Następnie został kupiony przez wysokiej rangi wojskowego, Mariana Wasilewskiego. Sunbeam-Talbot trafił na nasze drogi jako nowy samochód. W ówczesnych czasach stanowił niebywały ewenement w naszym kraju, gdzie trudno było o jakikolwiek samochód. Samochód od tego czasu był traktowany jako niezwykle rzadki luksus, właściciel używał go bardzo sporadycznie, na co dzień poruszając się innymi samochodami. Przez lata, prawdopodobnie z braku dostępu do części zamiennych, niektóre elementy zostały zastąpione polskimi odpowiednikami. Kierownica pochodzi od Syreny, przednie reflektory wraz z ramkami również zostały zastąpione polskimi odpowiednikami. Grill maski jest również nieoryginalny, prawdopodobnie został dorobiony. Auto, ze względu na stan zdrowia właściciela, nie było użytkowane przez wiele lat. Po długim postoju córka pana Wasilewskiego zdecydowała się sprzedać tę rodzinną pamiątkę. Obecnie samochód jest w stanie wymagającym kompletnej renowacji. Kupno obiektu oferowanego podczas naszej aukcji to przede wszystkim szansa stania się właścicielem kawałka polskie powojennej historii. Oprócz faktu, że sam model jest dziś niezwykle rzadki, na terenie Polski w latach 40-tych był kompletnie nieosiągalny. To unikatowa okazja zakupu rodzinnej pamiątki, która być może w przyszłości będzie stanowiła ciekawą bazę do odbudowy.
HISTORIA MODELU:
Marka Sunbeam Talbot powstała 1935 roku w Wielkiej Brytanii. Jej początek był wynikiem przejęcia francuskiej marki Talbot obecnej na rynku od 1902 roku przez markę Rootes Brothers. Od 1938 roku, w ramach przebudowy oferty, oficjalnie zaczęto używać nazwy Sunbeam Talbot. Po II Wojnie Światowej, w okresie gdy zakłady produkcyjne wracały do swojej dawnej produkcji po wojennej zawierusze, zdecydowano o przeniesieniu zakładu do miejscowości Ryton-on-Dunsmore w hrabstwie Warwickshire. Pierwszym modelem marki był 10, wcześniej produkowany jako Talbot Ten oraz 3-litre. Auta były tak naprawdę zmodyfikowanymi wersjami samochodu Humber-Talbot, które były pierwotnie zaprezentowane w 1938 roku. Model 80 oraz 90 zostały zaprezentowane w 1948 roku. Pojazdy stanowiły swoisty przełom designerski oraz techniczny w historii marki. Nowoczesne jak na ówczesne czasy opływowe linie stanowiły znak rozpoznawczy tego modelu, natomiast reflektory zintegrowane z przednimi błotnikami nawiązywały do kształtów samolotów myśliwskich. Autorem projektu modeli 80 i 90 był Ted White, znany z wcześniejszych konstrukcji marki Packard. Sunbeam-Talbot 80 został wyposażony w silnik o pojemności 1185cm3, pochodzący wprost z wysłużonego już modelu Ten. 80-tka była produkowana jako 4-drzwiowy sedan z drzwiami otwieranymi w dwie strony. Samochód był na ówczesne czasy bardzo wygodny, jednak nie gwarantował sportowych osiągów, które można było znaleźć w bardziej "dojrzałym" modelu jakim był 90. Pojazdy były produkowane zaledwie przez 2 lata, a łączna liczba powstałych sztuk to 3500.
Niezwykła polska historia; prawdziwy "barn find", odnaleziony po latach; rzadki i nietypowy klasyk
silnik: 1.2l, R4; moc: 47 koni mechanicznych; inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na tylne koła; stan prawny: niezarejestrowany
HISTORIA EGZEMPLARZA:
Oferowany przez Ardor Auctions samochód to przede wszystkim niezwykle ciekawa, co godne podkreślenia, polska historia. Pojazd został wyprodukowany w 1948 roku. Następnie został kupiony przez wysokiej rangi wojskowego, Mariana Wasilewskiego. Sunbeam-Talbot trafił na nasze drogi jako nowy samochód. W ówczesnych czasach stanowił niebywały ewenement w naszym kraju, gdzie trudno było o jakikolwiek samochód. Samochód od tego czasu był traktowany jako niezwykle rzadki luksus, właściciel używał go bardzo sporadycznie, na co dzień poruszając się innymi samochodami. Przez lata, prawdopodobnie z braku dostępu do części zamiennych, niektóre elementy zostały zastąpione polskimi odpowiednikami. Kierownica pochodzi od Syreny, przednie reflektory wraz z ramkami również zostały zastąpione polskimi odpowiednikami. Grill maski jest również nieoryginalny, prawdopodobnie został dorobiony. Auto, ze względu na stan zdrowia właściciela, nie było użytkowane przez wiele lat. Po długim postoju córka pana Wasilewskiego zdecydowała się sprzedać tę rodzinną pamiątkę. Obecnie samochód jest w stanie wymagającym kompletnej renowacji. Kupno obiektu oferowanego podczas naszej aukcji to przede wszystkim szansa stania się właścicielem kawałka polskie powojennej historii. Oprócz faktu, że sam model jest dziś niezwykle rzadki, na terenie Polski w latach 40-tych był kompletnie nieosiągalny. To unikatowa okazja zakupu rodzinnej pamiątki, która być może w przyszłości będzie stanowiła ciekawą bazę do odbudowy.
HISTORIA MODELU:
Marka Sunbeam Talbot powstała 1935 roku w Wielkiej Brytanii. Jej początek był wynikiem przejęcia francuskiej marki Talbot obecnej na rynku od 1902 roku przez markę Rootes Brothers. Od 1938 roku, w ramach przebudowy oferty, oficjalnie zaczęto używać nazwy Sunbeam Talbot. Po II Wojnie Światowej, w okresie gdy zakłady produkcyjne wracały do swojej dawnej produkcji po wojennej zawierusze, zdecydowano o przeniesieniu zakładu do miejscowości Ryton-on-Dunsmore w hrabstwie Warwickshire. Pierwszym modelem marki był 10, wcześniej produkowany jako Talbot Ten oraz 3-litre. Auta były tak naprawdę zmodyfikowanymi wersjami samochodu Humber-Talbot, które były pierwotnie zaprezentowane w 1938 roku. Model 80 oraz 90 zostały zaprezentowane w 1948 roku. Pojazdy stanowiły swoisty przełom designerski oraz techniczny w historii marki. Nowoczesne jak na ówczesne czasy opływowe linie stanowiły znak rozpoznawczy tego modelu, natomiast reflektory zintegrowane z przednimi błotnikami nawiązywały do kształtów samolotów myśliwskich. Autorem projektu modeli 80 i 90 był Ted White, znany z wcześniejszych konstrukcji marki Packard. Sunbeam-Talbot 80 został wyposażony w silnik o pojemności 1185cm3, pochodzący wprost z wysłużonego już modelu Ten. 80-tka była produkowana jako 4-drzwiowy sedan z drzwiami otwieranymi w dwie strony. Samochód był na ówczesne czasy bardzo wygodny, jednak nie gwarantował sportowych osiągów, które można było znaleźć w bardziej "dojrzałym" modelu jakim był 90. Pojazdy były produkowane zaledwie przez 2 lata, a łączna liczba powstałych sztuk to 3500.