Grafik oraz architekt wnętrz. Jej projekty z zakresu architektury wnętrz prezentowane były w magazynie "Elle Decoration". Brała udział w wielu konkursach plastycznych, m.in. zdobyła III nagrodę w 1997 roku w konkursie Cocart na polską butelkę coca-coli. Uczestniczyła w wielu wystawach zbiorowych, jej twórczość prezentowana była też na wystawach indywidualnych. W lutym bieżącego roku prace artystki prezentowane były na międzynarodowych targach sztuki organizowanych przez Sollentuna Expo Center w Szwecji, o czym czytamy w relacji Piotra Cegielskiego w miesięczniku "Art. & Business" (nr 3, s. 85): "Największe zainteresowanie kupujących wzbudziły papierowe reliefy Grażyny Bartnik (sprzedały się wszystkie), oleje Pająka oraz rzeźby Pietrzaka (...)".
Sztuka Grażyny Bartnik zalicza się do nurtu minimal art. Termin "Minimal Art" określa tendencję w sztuce współczesnej (od początku lat 60-tych XX wieku) zmierzającą do stosowania wyłącznie elementarnych form geometrycznych, w której dzieło staje się prostą, rygorystyczną strukturą. Sama artystka tak mówi o swej twórczości: "Rzeźbię, maluję, tworzę assamblages i grafikę techniką własną. Do swoich rozwiązań plastycznych doszłam sama. Założenie programowe tego, co robię to prostota. Odkryć ciekawe wnętrze w czymś, co z pozoru szare i pospolite. Znalazłam idealną partnerkę, inteligentną i z ogromnymi możliwościami: zwykłą tekturę z opakowań. Popatrzcie, ile razem możemy powiedzieć."
Bartnik należy do artystów, którzy wykraczają poza sztukę figuratywną, mimetyczną, a wchodzą na drogę nową, nieznaną. Bartnik stąpa po niej bardzo odważnie, lecz bynajmniej nie szarmancko. W zwięzłej surowej formie artystka wyraża swe przeżycia, przemyślenia. Jej sztuka polega na tworzeniu kontekstów, słowo jest tu kluczem do odczytania znaczenia jej plastycznych form. Artystka przemawia swym własnym językiem; wartość nadana słowu, idei wcale nie pomniejsza wartości estetycznej jej dzieł. Piękno wyraża się tu w harmonii i prostocie oraz wirtuozerskiej kompozycji.

140
Grażyna BARTNIK (ur. 1952)

SUBTELNY II, 2007

Technika własna; 40 x 40 cm
Na odwrocie napis: SUBTELNY II | g. bARTnik | 2007-03-13

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Grafik oraz architekt wnętrz. Jej projekty z zakresu architektury wnętrz prezentowane były w magazynie "Elle Decoration". Brała udział w wielu konkursach plastycznych, m.in. zdobyła III nagrodę w 1997 roku w konkursie Cocart na polską butelkę coca-coli. Uczestniczyła w wielu wystawach zbiorowych, jej twórczość prezentowana była też na wystawach indywidualnych. W lutym bieżącego roku prace artystki prezentowane były na międzynarodowych targach sztuki organizowanych przez Sollentuna Expo Center w Szwecji, o czym czytamy w relacji Piotra Cegielskiego w miesięczniku "Art. & Business" (nr 3, s. 85): "Największe zainteresowanie kupujących wzbudziły papierowe reliefy Grażyny Bartnik (sprzedały się wszystkie), oleje Pająka oraz rzeźby Pietrzaka (...)".
Sztuka Grażyny Bartnik zalicza się do nurtu minimal art. Termin "Minimal Art" określa tendencję w sztuce współczesnej (od początku lat 60-tych XX wieku) zmierzającą do stosowania wyłącznie elementarnych form geometrycznych, w której dzieło staje się prostą, rygorystyczną strukturą. Sama artystka tak mówi o swej twórczości: "Rzeźbię, maluję, tworzę assamblages i grafikę techniką własną. Do swoich rozwiązań plastycznych doszłam sama. Założenie programowe tego, co robię to prostota. Odkryć ciekawe wnętrze w czymś, co z pozoru szare i pospolite. Znalazłam idealną partnerkę, inteligentną i z ogromnymi możliwościami: zwykłą tekturę z opakowań. Popatrzcie, ile razem możemy powiedzieć."
Bartnik należy do artystów, którzy wykraczają poza sztukę figuratywną, mimetyczną, a wchodzą na drogę nową, nieznaną. Bartnik stąpa po niej bardzo odważnie, lecz bynajmniej nie szarmancko. W zwięzłej surowej formie artystka wyraża swe przeżycia, przemyślenia. Jej sztuka polega na tworzeniu kontekstów, słowo jest tu kluczem do odczytania znaczenia jej plastycznych form. Artystka przemawia swym własnym językiem; wartość nadana słowu, idei wcale nie pomniejsza wartości estetycznej jej dzieł. Piękno wyraża się tu w harmonii i prostocie oraz wirtuozerskiej kompozycji.