Fangor jest jedynym z tych artystów, którego nazwisko wymienia się jednym tchem obok takich znakomitości jak chociażby Bridget Rile. Choć jego fascynacja złudzeniem optycznym trwała jedynie do połowy lat 70-tych, to właśnie jego prekursorska postawa wobec op-artu stawia go w ścisłej czołówce przedstawicieli tego nurtu. Nazywany "klasykiem współczesności" swoją twórczością w postaci optycznych kompozycji wywarł istotny wpływ na kształt polskiej sztuki po II wojnie światowej.

72
Wojciech FANGOR (1922 Warszawa - 2015 Warszawa)

SU 14, 1972

olej, płótno; 128 x 128 cm
sygn. na odwrocie: FANGOR/ SU 14 1970/ 50 x 50`

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Fangor jest jedynym z tych artystów, którego nazwisko wymienia się jednym tchem obok takich znakomitości jak chociażby Bridget Rile. Choć jego fascynacja złudzeniem optycznym trwała jedynie do połowy lat 70-tych, to właśnie jego prekursorska postawa wobec op-artu stawia go w ścisłej czołówce przedstawicieli tego nurtu. Nazywany "klasykiem współczesności" swoją twórczością w postaci optycznych kompozycji wywarł istotny wpływ na kształt polskiej sztuki po II wojnie światowej.