Fangor jest jedynym z tych artystów, którego nazwisko wymienia się jednym tchem obok takich znakomitości jak chociażby Bridget Rile. Choć jego fascynacja złudzeniem optycznym trwała jedynie do połowy lat 70-tych, to właśnie jego prekursorska postawa wobec op-artu stawia go w ścisłej czołówce przedstawicieli tego nurtu. Nazywany "klasykiem współczesności" swoją twórczością w postaci optycznych kompozycji wywarł istotny wpływ na kształt polskiej sztuki po II wojnie światowej.
olej, płótno; 128 x 128 cm
sygn. na odwrocie: FANGOR/ SU 14 1970/ 50 x 50`
Fangor jest jedynym z tych artystów, którego nazwisko wymienia się jednym tchem obok takich znakomitości jak chociażby Bridget Rile. Choć jego fascynacja złudzeniem optycznym trwała jedynie do połowy lat 70-tych, to właśnie jego prekursorska postawa wobec op-artu stawia go w ścisłej czołówce przedstawicieli tego nurtu. Nazywany "klasykiem współczesności" swoją twórczością w postaci optycznych kompozycji wywarł istotny wpływ na kształt polskiej sztuki po II wojnie światowej.