Malarz, grafik, rysownik, członek ugrupowania Formistów. Kształcił się w warszawskiej Klasie Rysunkowej, studia kontynuował w krakowskiej ASP u F. Cynka, L. Wyczółkowskiego, J. Pankiewicza ( grafika), od 1908 studiował z przerwami w szkole J. Mehoffera. W 1913 wyjechał na stypendium do Francji, skąd na skutek złego stanu zdrowia wrócił po kilku miesiącach. Początki jego twórczości to secesyjne inspiracje Wyspiańskim, Mehofferem, Beardsleyem . Od ok. 1910 pod wpływem Cezanne`a i wczesnego kubizmu zaczął upraszczać i geometryzować formę. W 1917 przyłączył się do Ekspresjonistów Polskich (od 1919 Formistów). Tematyką swych prac różnił się nieco od kolegów formistów, były to przeważnie martwe natury i portrety osób z najbliższego otoczenia, rysowane delikatnym konturem i utrzymane w subtelnej, rozjaśnionej kolorystyce. W pracach pejzażowych ujmował formę w sposób syntetyczny i monumentalny. Ogromna część spuścizny artystycznej Mierzejewskiego spłonęła w czasie wojny w Warszawie. Prezentowana praca, stylistycznie nawiązująca do rysunków Wyspiańskiego, była włączona do wydanej w 1909 "Teki graficznej 1", w której znalazło się 6 litografii studentów krakowskiej ASP.
litografia z "Teki graficznej 1", 31 x 24,7 cm,
sygn. oł. p.d.: Jacek Mierzejewski.
Papier lekko sfalowany.
Grafika opisana i reprodukowana w: I. Kossowska "Narodziny polskiej grafiki artystycznej 1897 - 1917", Universitas, Kraków 2000, s. 199, il. 285.
Malarz, grafik, rysownik, członek ugrupowania Formistów. Kształcił się w warszawskiej Klasie Rysunkowej, studia kontynuował w krakowskiej ASP u F. Cynka, L. Wyczółkowskiego, J. Pankiewicza ( grafika), od 1908 studiował z przerwami w szkole J. Mehoffera. W 1913 wyjechał na stypendium do Francji, skąd na skutek złego stanu zdrowia wrócił po kilku miesiącach. Początki jego twórczości to secesyjne inspiracje Wyspiańskim, Mehofferem, Beardsleyem . Od ok. 1910 pod wpływem Cezanne`a i wczesnego kubizmu zaczął upraszczać i geometryzować formę. W 1917 przyłączył się do Ekspresjonistów Polskich (od 1919 Formistów). Tematyką swych prac różnił się nieco od kolegów formistów, były to przeważnie martwe natury i portrety osób z najbliższego otoczenia, rysowane delikatnym konturem i utrzymane w subtelnej, rozjaśnionej kolorystyce. W pracach pejzażowych ujmował formę w sposób syntetyczny i monumentalny. Ogromna część spuścizny artystycznej Mierzejewskiego spłonęła w czasie wojny w Warszawie. Prezentowana praca, stylistycznie nawiązująca do rysunków Wyspiańskiego, była włączona do wydanej w 1909 "Teki graficznej 1", w której znalazło się 6 litografii studentów krakowskiej ASP.