Wrażliwy widok wycinka brzegu morskiego oglądanego z małej odległości. Piękny zestrój barw niebiesko-zielonych, powierzchnia obrazu gruba, zróżnicowana, odnosi się wrażenie malowania "z pasją i rozkoszą".
Studia w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (przede wszystkim u J. Fedkowicza i Cz. Rzepińskiego). Pracuje w Krakowie, wysoko ceniony za swą wrażliwość kolorystyczną. "Malarstwo Joniaka zaliczyć można do nurtu sztuki metaforycznej, u której podstaw stoi zawsze konkretny zapis rzeczywistości".
olej, płótno 73 × 90
sygnowany u dołu po prawej: "Joniak 77"
Wrażliwy widok wycinka brzegu morskiego oglądanego z małej odległości. Piękny zestrój barw niebiesko-zielonych, powierzchnia obrazu gruba, zróżnicowana, odnosi się wrażenie malowania "z pasją i rozkoszą".
Studia w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (przede wszystkim u J. Fedkowicza i Cz. Rzepińskiego). Pracuje w Krakowie, wysoko ceniony za swą wrażliwość kolorystyczną. "Malarstwo Joniaka zaliczyć można do nurtu sztuki metaforycznej, u której podstaw stoi zawsze konkretny zapis rzeczywistości".