Na odwrocie potwierdzenie autentyczności zapisane odręcznie przez wnuczkę Wojciecha Kossaka – Glorię: "Studium skóry lamparta, praca | śp. Mojego dziadka Wojciecha Kossaka | GKossak" oraz pieczęć "MUZEUM-DOM PAMIĄTEK | "KOSSAKÓWKA" | Kraków, plac Kossaka 4".
Wojciech Kossak, jeden z najsłynniejszych polskich malarzy-batalistów, przykładał dużą wagę do detali, elementów uzbrojenia i historycznej poprawności. Prezentowane studium najprawdopodobniej posłużyło mu jako przygotowanie do malowania kompozycji wojsk Jana III Sobieskiego (por. "Sobieski pod Wiedniem", 1925, MNP, "Hetman Żółkiewski z husarią", 1936, MNW).

15
Wojciech KOSSAK (1856 Paryż - 1942 Kraków)

"Studium lamparciej skóry"

olej na tekturze, 30 x 24 cm, niesygnowany.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Na odwrocie potwierdzenie autentyczności zapisane odręcznie przez wnuczkę Wojciecha Kossaka – Glorię: "Studium skóry lamparta, praca | śp. Mojego dziadka Wojciecha Kossaka | GKossak" oraz pieczęć "MUZEUM-DOM PAMIĄTEK | "KOSSAKÓWKA" | Kraków, plac Kossaka 4".
Wojciech Kossak, jeden z najsłynniejszych polskich malarzy-batalistów, przykładał dużą wagę do detali, elementów uzbrojenia i historycznej poprawności. Prezentowane studium najprawdopodobniej posłużyło mu jako przygotowanie do malowania kompozycji wojsk Jana III Sobieskiego (por. "Sobieski pod Wiedniem", 1925, MNP, "Hetman Żółkiewski z husarią", 1936, MNW).