"Szkic wykazuje znakomite opanowanie anatomii konia, jak i operowanie plamą barwną. Charakterystyczne opracowanie szczegółów [porównaj] inne studia artysty, który wykonywał ich bardzo wiele, nie tylko dla celów artystycznych, ale i [dla] studiów zwierząt. Koń na przedstawionej akwareli wykazuje pewne ożywienie, zaznaczające się zwrotem łba i żywym spojrzeniem. Cechy te, jak i pewne pochodzenie akwareli ze zbiorów rodziny artysty, świadczą o niewątpliwym autorstwie Piotra Michałowskiego".
Z ekspertyzy doc. dr Heleny Blum (1904-1984), historyka sztuki, krytyka, muzeologa, wybitnej znawczyni sztuki nowoczesnej, autorki wielu wystaw i opracowań, m.in. wystawy Piotra Michałowskiego (1955), monografii Olgi Boznańskiej, Zbigniewa Pronaszki czy albumu Stanisława Wyspiańskiego.
akwarela, papier
21,5 x 31 cm (w świetle passe-partout)
Akwarela pochodzi ze zbiorów rodziny artysty.
W załączeniu ekspertyzy: doc. dr Heleny Blum (Kraków, 8 IX 1981) i p. Anny Król, kustosza Muzeum Narodowego w Krakowie.
"Szkic wykazuje znakomite opanowanie anatomii konia, jak i operowanie plamą barwną. Charakterystyczne opracowanie szczegółów [porównaj] inne studia artysty, który wykonywał ich bardzo wiele, nie tylko dla celów artystycznych, ale i [dla] studiów zwierząt. Koń na przedstawionej akwareli wykazuje pewne ożywienie, zaznaczające się zwrotem łba i żywym spojrzeniem. Cechy te, jak i pewne pochodzenie akwareli ze zbiorów rodziny artysty, świadczą o niewątpliwym autorstwie Piotra Michałowskiego".
Z ekspertyzy doc. dr Heleny Blum (1904-1984), historyka sztuki, krytyka, muzeologa, wybitnej znawczyni sztuki nowoczesnej, autorki wielu wystaw i opracowań, m.in. wystawy Piotra Michałowskiego (1955), monografii Olgi Boznańskiej, Zbigniewa Pronaszki czy albumu Stanisława Wyspiańskiego.