Ur. w 1959 roku. Współtwórca Instytutu Sztuki Wyspa, profesor Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, współzałożyciel nowej sceny artystycznej w Gdańsku, jeden z najbardziej wpływowych artystów swojego pokolenia w Polsce, lider niezależnego gdańskiego ruch artystycznego. Pionier działalności łączącej zagadnienia z dziedziny państwa, sztuki, przestrzeni publicznej oraz aktywizmu. Jego idea Archeologii odwrotnej (1987) legła u podstaw trwałego zaangażowania ISW w prowadzenie dyskursu w dziedzinie kultury i polityki. Był stypendystą Fulbrighta na Florida Atlantic University, gdzie w Schmidt Art Center odbyła się jego indywidualna wystawa. Jego znalazły się na wielu wystawach, w tym: History of Violence w Muzeum Sztuki w Hajfie oraz Chosen w Laboratorium Sztuki Cyfrowej w Holonie, In-Between, Chicago Cultural Center (2001), Biennale w Łodzi (2004), Dockwatchers (2005), Over and over again (2009), Rzeczy polityczne, Instytut Sztuki Wyspa (2010) czy Crushing in, Nobel Museum, Sztokholm (2010).
Prezentowana praca stanowi gipsowe studium, pierwotne bozzetto, które posłużyło do wielkoformatowej pracy artysty "Przezroczysty" (2010) prezentowanej podczas wystawy monograficznej Grzegorza Klamana "Rzeczy polityczne" (Instytut Sztuki Wyspa, 2010).
gips
15 cm podstawa, 28 cm wysokość, ok 70cm obwód
Ur. w 1959 roku. Współtwórca Instytutu Sztuki Wyspa, profesor Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, współzałożyciel nowej sceny artystycznej w Gdańsku, jeden z najbardziej wpływowych artystów swojego pokolenia w Polsce, lider niezależnego gdańskiego ruch artystycznego. Pionier działalności łączącej zagadnienia z dziedziny państwa, sztuki, przestrzeni publicznej oraz aktywizmu. Jego idea Archeologii odwrotnej (1987) legła u podstaw trwałego zaangażowania ISW w prowadzenie dyskursu w dziedzinie kultury i polityki. Był stypendystą Fulbrighta na Florida Atlantic University, gdzie w Schmidt Art Center odbyła się jego indywidualna wystawa. Jego znalazły się na wielu wystawach, w tym: History of Violence w Muzeum Sztuki w Hajfie oraz Chosen w Laboratorium Sztuki Cyfrowej w Holonie, In-Between, Chicago Cultural Center (2001), Biennale w Łodzi (2004), Dockwatchers (2005), Over and over again (2009), Rzeczy polityczne, Instytut Sztuki Wyspa (2010) czy Crushing in, Nobel Museum, Sztokholm (2010).
Prezentowana praca stanowi gipsowe studium, pierwotne bozzetto, które posłużyło do wielkoformatowej pracy artysty "Przezroczysty" (2010) prezentowanej podczas wystawy monograficznej Grzegorza Klamana "Rzeczy polityczne" (Instytut Sztuki Wyspa, 2010).