Malarz i grafik. Naukę malarstwa rozpoczął w Kijowskiej Szkole Malarskiej Mikołaja Muraszki. Ponadto uczył się u Mikołaja Gaya i Michała Wróbla. W latach 1891-1893 kontynuował studia w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem Władysława Łuszczkiewicza, Józefa Unierzyńskiego, Leopolda Loefflera i Leona Wyczółkowskiego. W roku 1894 uzyskał stypendium na roczne studia zagraniczne - w pracowni Karla Rauppa w Monachium. Następnie wyjechał do Paryża, gdzie uczył się u Jeana Paula Laurensa, Beniamina Constanta i Augusta Girardota. Podróżował po Francji, Włoszech i Niemczech. W 1905 wrócił do Krakowa i odtąd brał czynny udział w polskim życiu artystycznym, m.in. był jednym z założycieli grupy Zero i organizatorem Związku Powszechnego Artystów Polskich. Po roku 1920 był także prezesem Związku Artystów Plastyków oraz założycielem i prezesem Towarzystwa Artystów Grafików. Uczestniczył w licznych wystawach - tak w kraju, jak i za granicą. Malował olejno, akwarelą i pastelem, tworząc krajobrazy, widoki miejskie, kwiaty a także portrety, sceny rodzajowe i religijne. Jako grafik uprawiał drzeworyt, litografię, miękki werniks oraz akwafortę i suchą igłę. W roku 1937 wydał tomik wspomnień Pędzlem i piórem, pisywał też artykuły, m.in. do "Głosu Plastyków".

19
Leon KOWALSKI (1870-1937)

STUDIUM GŁOWY KOBIECEJ

Olej, tektura; 38 x 30 cm
Sygnowany p.d.: L.Kowalski

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarz i grafik. Naukę malarstwa rozpoczął w Kijowskiej Szkole Malarskiej Mikołaja Muraszki. Ponadto uczył się u Mikołaja Gaya i Michała Wróbla. W latach 1891-1893 kontynuował studia w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem Władysława Łuszczkiewicza, Józefa Unierzyńskiego, Leopolda Loefflera i Leona Wyczółkowskiego. W roku 1894 uzyskał stypendium na roczne studia zagraniczne - w pracowni Karla Rauppa w Monachium. Następnie wyjechał do Paryża, gdzie uczył się u Jeana Paula Laurensa, Beniamina Constanta i Augusta Girardota. Podróżował po Francji, Włoszech i Niemczech. W 1905 wrócił do Krakowa i odtąd brał czynny udział w polskim życiu artystycznym, m.in. był jednym z założycieli grupy Zero i organizatorem Związku Powszechnego Artystów Polskich. Po roku 1920 był także prezesem Związku Artystów Plastyków oraz założycielem i prezesem Towarzystwa Artystów Grafików. Uczestniczył w licznych wystawach - tak w kraju, jak i za granicą. Malował olejno, akwarelą i pastelem, tworząc krajobrazy, widoki miejskie, kwiaty a także portrety, sceny rodzajowe i religijne. Jako grafik uprawiał drzeworyt, litografię, miękki werniks oraz akwafortę i suchą igłę. W roku 1937 wydał tomik wspomnień Pędzlem i piórem, pisywał też artykuły, m.in. do "Głosu Plastyków".