Malarz, kolekcjoner, przedstawiciel szkoły monachijskiej, twórca scen batalistycznych i rodzajowych związanych z okresem wojen napoleońskich i legionami polskimi. Uczeń warszawskiej Klasy rysunkowej, oraz Juliusza Kossaka, od 1873 naukę kontynuował w akademii monachijskiej, m.in. u Józefa Brandta. W 1882 przeniósł się do Anglii, a od 1884, z przerwami na podróże po Europie, mieszkał w Nowym Jorku. Wystawiał swoje prace w Krakowie, w warszawskiej Zachęcie, Monachium, Wiedniu, Berlinie, Londynie i Paryżu. Poza twórczością batalistyczną z upodobaniem malował sceny z polowań, wzorowane na malarstwie Maxa Gierymskiego sceny w strojach osiemnastowiecznych, sceny rodzajowe z życia arystokracji i zamożnej burżuazji. Jego malarstwo cieszyło się dużą popularnością wśród kolekcjonerów zarówno niemieckich, jak i angielskich i amerykańskich.

35
Jan CHEŁMIŃSKI (1851 Brzustów - 1925 Nowy Jork)

„Studium głowy i zadu końskiego”, 1920

olej, deska, 32,5 x 24 cm,
sygn. i dedykacja śr.d.: A Mademoiselle / Le Paulmier / Laura (?) / Jan v. Chelminski / 1920

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarz, kolekcjoner, przedstawiciel szkoły monachijskiej, twórca scen batalistycznych i rodzajowych związanych z okresem wojen napoleońskich i legionami polskimi. Uczeń warszawskiej Klasy rysunkowej, oraz Juliusza Kossaka, od 1873 naukę kontynuował w akademii monachijskiej, m.in. u Józefa Brandta. W 1882 przeniósł się do Anglii, a od 1884, z przerwami na podróże po Europie, mieszkał w Nowym Jorku. Wystawiał swoje prace w Krakowie, w warszawskiej Zachęcie, Monachium, Wiedniu, Berlinie, Londynie i Paryżu. Poza twórczością batalistyczną z upodobaniem malował sceny z polowań, wzorowane na malarstwie Maxa Gierymskiego sceny w strojach osiemnastowiecznych, sceny rodzajowe z życia arystokracji i zamożnej burżuazji. Jego malarstwo cieszyło się dużą popularnością wśród kolekcjonerów zarówno niemieckich, jak i angielskich i amerykańskich.