Mela Muter w 1901 roku przeniosła się z rodzinnej Warszawy na stałe do Paryża. W tym samym roku wyjachała na wakacje do Bretanii, do Concearneau nad Atlantykiem, by przez wiele lat tam powracać. Poznała wówczas wielu malarzy z kręgu Gauguina, tzw. Ecole de Pont-Aven, spotykała się z Władysławem Ślewińskim, zaprzyjaźniła się z amerykańskim malarzem Charlsem Fromuthem, osiałym w Concarneau. Echa tej przyjaźni można odnaleźć w "Journal d`un Americain a Concarneau" Ch. Fromutha, opublikowanym przez Galerie Gloux i Musee de la Peche w Concarneau w 2004 roku. Fromuth był malarzem - marynistą, malował serie studiów morskich fal, porty rybackie, statki unoszące się na oceanie. Jego twórczość była ważną inspiracją dla młodej artystki z Polski.
Prezentowana tu praca jest bliska twórczości Fromutha z lat 1895 - 1913 - dekoracyjny układ linii barwnych, ledwo dostrzegalny motyw łodzi rybackiej, dynamika kompozycji.
olej, tektura, 52 x 70 cm
sygn. l.d.: Muter [sygn. autorska z lat 60.]
Mela Muter w 1901 roku przeniosła się z rodzinnej Warszawy na stałe do Paryża. W tym samym roku wyjachała na wakacje do Bretanii, do Concearneau nad Atlantykiem, by przez wiele lat tam powracać. Poznała wówczas wielu malarzy z kręgu Gauguina, tzw. Ecole de Pont-Aven, spotykała się z Władysławem Ślewińskim, zaprzyjaźniła się z amerykańskim malarzem Charlsem Fromuthem, osiałym w Concarneau. Echa tej przyjaźni można odnaleźć w "Journal d`un Americain a Concarneau" Ch. Fromutha, opublikowanym przez Galerie Gloux i Musee de la Peche w Concarneau w 2004 roku. Fromuth był malarzem - marynistą, malował serie studiów morskich fal, porty rybackie, statki unoszące się na oceanie. Jego twórczość była ważną inspiracją dla młodej artystki z Polski.
Prezentowana tu praca jest bliska twórczości Fromutha z lat 1895 - 1913 - dekoracyjny układ linii barwnych, ledwo dostrzegalny motyw łodzi rybackiej, dynamika kompozycji.