Franciszek Starowieyski (1930-2009) Pochodził z rodziny szlacheckiej, pieczętującej się herbem Biberstein. Studia artystyczne ukończył na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni Wojciecha Weissa i Adama Marczyńskiego, a następnie kontynuował naukę na Akademii Sztuk Pięknych Warszawie w pracowni Michała Byliny uzyskując dyplom w 1955 r. Od lat 60. tworzy projekty scenografii i plakaty do przedstawień teatralnych zyskując międzynarodowe uznanie. To właśnie w tych obszarach najbardziej widoczny jest styl Starowieyskiego łączący jego zamiłowanie do sztuki i barokowego przepychu połączonego z surrealistycznymi wizjami, refleksją nad przemijaniem i vanitas. Najczęściej wykorzystywanymi przez niego motywami były ptasie czaszki, hybrydy ludzkiej postaci z szkieletami zwierzęcymi i skrzydłami. W środowisku kolekcjonerskim i antykwarycznym Franciszek Starowieyski pamiętany jest do dzisiaj jako wybitny znawca i kolekcjoner rzemiosła artystycznego.
Flamaster/papier, 29,5 x 21 cm
Sygn. i dat. wewnątrz kompozycji: 'FStarowieyski 17 X 1679' (praca nieoprawiona)
Franciszek Starowieyski (1930-2009) Pochodził z rodziny szlacheckiej, pieczętującej się herbem Biberstein. Studia artystyczne ukończył na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni Wojciecha Weissa i Adama Marczyńskiego, a następnie kontynuował naukę na Akademii Sztuk Pięknych Warszawie w pracowni Michała Byliny uzyskując dyplom w 1955 r. Od lat 60. tworzy projekty scenografii i plakaty do przedstawień teatralnych zyskując międzynarodowe uznanie. To właśnie w tych obszarach najbardziej widoczny jest styl Starowieyskiego łączący jego zamiłowanie do sztuki i barokowego przepychu połączonego z surrealistycznymi wizjami, refleksją nad przemijaniem i vanitas. Najczęściej wykorzystywanymi przez niego motywami były ptasie czaszki, hybrydy ludzkiej postaci z szkieletami zwierzęcymi i skrzydłami. W środowisku kolekcjonerskim i antykwarycznym Franciszek Starowieyski pamiętany jest do dzisiaj jako wybitny znawca i kolekcjoner rzemiosła artystycznego.