Malarz, początkowo pobierał lekcje rysunku w Warszawie u Józefa Richtera i Bonawentury Dąbrowskiego. Studia malarskie kontynuował w Dreznie i Monachium. Wyjazd do Paryża w 1847 i kontakt z malarstwem P. Delaroche`a miały istotny wpływ na charakter malarstwa historycznego Simmlera. W 1849 wrócił do kraju i osiadł w Warszawie. Malował portrety, kompozycje historyczne i religijne, posługując się głównie techniką olejną. Powyższa praca należy najprawdopodobniej do okresu studiów w akademii monachijskiej, podczas których artysta wykonał liczne szkice olejne aktów męskich.
olej, tektura,
wym: 55 x 35,5 cm
nie sygnowany;
Na odwrocie orzeczenie mgr Leszka Ludwikowskiego z 14. XII. 1979
Malarz, początkowo pobierał lekcje rysunku w Warszawie u Józefa Richtera i Bonawentury Dąbrowskiego. Studia malarskie kontynuował w Dreznie i Monachium. Wyjazd do Paryża w 1847 i kontakt z malarstwem P. Delaroche`a miały istotny wpływ na charakter malarstwa historycznego Simmlera. W 1849 wrócił do kraju i osiadł w Warszawie. Malował portrety, kompozycje historyczne i religijne, posługując się głównie techniką olejną. Powyższa praca należy najprawdopodobniej do okresu studiów w akademii monachijskiej, podczas których artysta wykonał liczne szkice olejne aktów męskich.