Obok pejzaży czołowe miejsce w twórczości Wojciecha Weissa zajmują akty kobiece - malarskie piękno kobiecego ciała. Większość nie posiada literackich podtekstów, choć niekiedy malarz dodaje elementy tematyczne bądź wpisuje je jako sztafaż do pejzażu. Najczęściej jednak, akty Weissa są studiami z pracowni: przedstawiają nieupozowane, ujęte w przerwach pomiędzy studiami, odpoczywające modelki, nadając im przez to wyraz niewinnego piękna i erotyzmu.
Ołówkowy szkic przedstawia siedzącą na krześle nagą kobietę, uchwyconą tyłem do widza, w półobrocie. Jej ciało charakteryzują wydłużone proporcje.
Ołówek, papier; 44,8 x 31,5 cm
Na odwrocie dwie pieczęcie: owalna pieczęć z napisem:
ZE ZBIORU DZIEŁ WOJCIECHA WEISSA | DOM ARTYSTY,
w centrum faksymile podpisu Weissa | pieczęć z numerem 004252.
Obok pejzaży czołowe miejsce w twórczości Wojciecha Weissa zajmują akty kobiece - malarskie piękno kobiecego ciała. Większość nie posiada literackich podtekstów, choć niekiedy malarz dodaje elementy tematyczne bądź wpisuje je jako sztafaż do pejzażu. Najczęściej jednak, akty Weissa są studiami z pracowni: przedstawiają nieupozowane, ujęte w przerwach pomiędzy studiami, odpoczywające modelki, nadając im przez to wyraz niewinnego piękna i erotyzmu.
Ołówkowy szkic przedstawia siedzącą na krześle nagą kobietę, uchwyconą tyłem do widza, w półobrocie. Jej ciało charakteryzują wydłużone proporcje.