Ukończył studia na wydziale Projektowania Plastycznego (uczeń prof. Kazimierza Nity), Malarstwa (u prof. Rajmunda Ziemskiego) i Grafiki (u prof. Haliny Chrostowskiej) na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. W 1977 obronił pracę w Podyplomowym Studium Scenografii Teatralnej i Filmowej (prof. Józef Szajna). Autor kilkudziesięciu krajowych i zagranicznych wystaw indywidualnych oraz projektów przestrzennych i instalacji. Za granicą pracuje na stałe w Düsseldorfie w Niemczech, Hajfie w Izraelu oraz w Nowym Yorku. Być może właśnie przez różnorodność doświadczeń, które widoczne są w twórczości artysty, malarstwo nowoczesne Krzysztofa Oraczewskiego jest tak wielce dekoracyjne i przemawiające do wyobraźni widza. Artysta nie obawia się eksperymentowania z wyrafinowaną technologią fotografii, komputerowych przetworzeń i wreszcie wielkoformatowego druku, aby łącząc to z klasycznym malarstwem, uzyskać nową jakość wyrazu artystycznego (za: Oraczewski. Obrazy z cyklu "Zderzenia". Katalog wystawy, 1995).
Ukazana w niewysokim reliefie o szorstkiej fakturze, fasada gotyckiej katedry oświetlonej silnym źródłem światła - może słońcem - umieszczonym nad szczytem budowli. Kolorystyka obrazu oparta jest na stosowaniu kontrastowych kolorów - niebieskiego i żółtego.
Akryl, lukas na płótnie - technika własna; 100 x 120 cm
Sygnowany p. d.: ORAC 05
Ukończył studia na wydziale Projektowania Plastycznego (uczeń prof. Kazimierza Nity), Malarstwa (u prof. Rajmunda Ziemskiego) i Grafiki (u prof. Haliny Chrostowskiej) na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. W 1977 obronił pracę w Podyplomowym Studium Scenografii Teatralnej i Filmowej (prof. Józef Szajna). Autor kilkudziesięciu krajowych i zagranicznych wystaw indywidualnych oraz projektów przestrzennych i instalacji. Za granicą pracuje na stałe w Düsseldorfie w Niemczech, Hajfie w Izraelu oraz w Nowym Yorku. Być może właśnie przez różnorodność doświadczeń, które widoczne są w twórczości artysty, malarstwo nowoczesne Krzysztofa Oraczewskiego jest tak wielce dekoracyjne i przemawiające do wyobraźni widza. Artysta nie obawia się eksperymentowania z wyrafinowaną technologią fotografii, komputerowych przetworzeń i wreszcie wielkoformatowego druku, aby łącząc to z klasycznym malarstwem, uzyskać nową jakość wyrazu artystycznego (za: Oraczewski. Obrazy z cyklu "Zderzenia". Katalog wystawy, 1995).
Ukazana w niewysokim reliefie o szorstkiej fakturze, fasada gotyckiej katedry oświetlonej silnym źródłem światła - może słońcem - umieszczonym nad szczytem budowli. Kolorystyka obrazu oparta jest na stosowaniu kontrastowych kolorów - niebieskiego i żółtego.