Malarka, historyczka sztuki, ur. w 1985 r. we Wrocławiu. Od 2015 roku profesjonalnie zajmuje się tkactwem ręcznym. Symbioza dyscyplin, malarstwa i tkactwa, najpełniej objawia się konstruowaniem na krośnie tkackim obrazów nawiązujących do pejzażu, Horyzontów i lnianych form przestrzennych, tak zwanych Kanw 3D. W 2017 roku założyła Atelier badawcze Interweave Studio (obecnie w Supraślu, woj. podlaskie), w którym przeplatają się sztuka, rzemiosło i nauki humanistyczne. Aktualnie podąża szlakiem tkaczy w północno-wschodniej Polsce ucząc się tradycyjnych technik takich jak sejpak i przekuwając je na język współczesnej sztuki. Uczestniczka projektów oraz wystaw indywidualnych i grupowych w kraju i za granicą, m.in. w Niemczech, Włoszech i Portugalii. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie sztuk wizualnych w 2019 i 2023 roku.
tkactwo ręczne, przędza lniana, osnowa barwiona farbą do tkanin na bazie akrylu
75 x 80 cm
sygn., opis., i dat. na krośnie: Marta Pokojowczyk 2021 Stories from the Sea
Malarka, historyczka sztuki, ur. w 1985 r. we Wrocławiu. Od 2015 roku profesjonalnie zajmuje się tkactwem ręcznym. Symbioza dyscyplin, malarstwa i tkactwa, najpełniej objawia się konstruowaniem na krośnie tkackim obrazów nawiązujących do pejzażu, Horyzontów i lnianych form przestrzennych, tak zwanych Kanw 3D. W 2017 roku założyła Atelier badawcze Interweave Studio (obecnie w Supraślu, woj. podlaskie), w którym przeplatają się sztuka, rzemiosło i nauki humanistyczne. Aktualnie podąża szlakiem tkaczy w północno-wschodniej Polsce ucząc się tradycyjnych technik takich jak sejpak i przekuwając je na język współczesnej sztuki. Uczestniczka projektów oraz wystaw indywidualnych i grupowych w kraju i za granicą, m.in. w Niemczech, Włoszech i Portugalii. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie sztuk wizualnych w 2019 i 2023 roku.