Prace Agnieszki Brzeżańskiej powstały na plenerze poprzedzającym wystawę "Eksperyment łysogórski — 50 lat później" (Miejsce Projektów Zachęty, 2016). W latach 1959–1968 w Łysej Górze działała cepeliowska Spółdzielnia Pracy Przemysłu Ludowego i Artystycznego Kamionka, współpracująca z przyjezdnymi artystami, stając się miejscem realizowania nowatorskich koncepcji malarskich w technice ceramiki. Inspiracją do powstania stołu ceramiczno-metaloplastycznego był obraz na papierze. Prace były prezentowane na wystawie "Fryz i Emblemat. Praktyczny manifest nowych form plastycznych w polskich szkołach" w Galerii Artinfo.pl (Warszawa, 2021), w ramach projektu „Powrót do szkoły”.

Agnieszka Brzeżańska (1972) studiowała na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku oraz w Warszawie, a także w Tokyo National University of Fine Art and Music w ramach Stypendium Rządu Japońskiego. Jest również stypendystką DAAD (Berlin, 2008–2009), Collegium Helveticum (Zurich/ETH, 2004) oraz Büchsenhausen (Innsbruck, 2005). Wspólnie z Ewą Cieplewską organizuje rezydencje artystyczne na rzece Wiśle - Flow/Przepływ. Wystawy indywidualne artystki miały miejsce m.in. w Królikarni - Muzeum Rzeźby im. Xaverego Dunikowskiego (Warszawia, 2019), Gdańskiej Galerii Miejskiej (Gdańsk, 2018), Marlborough Contemporary (Londyn, 2015), Nanzuka (Tokyo, 2014). Jej twórczość na wystawach zbiorowych prezentowały instytucja takie jak MSN (Warszawa, 2019), Bonniers Konsthall (Sztokholm, 2019), Muzeum Sztuki w Łodzi (2019), Hamburger Banhof (Berlin, 2018). Artystka brała również udział w Berlin Biennale 2018.

03
Agnieszka BRZEŻAŃSKA (ur. 1972)

„Stolik herbaciany”, 2015 / bez tytułu, 2015

„Stolik herbaciany”, 2015
ceramika, metaloplastyka, 50 x 60 x 70 cm

bez tytułu, 2015
gwasz na papierze, 29 x 21

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Prace Agnieszki Brzeżańskiej powstały na plenerze poprzedzającym wystawę "Eksperyment łysogórski — 50 lat później" (Miejsce Projektów Zachęty, 2016). W latach 1959–1968 w Łysej Górze działała cepeliowska Spółdzielnia Pracy Przemysłu Ludowego i Artystycznego Kamionka, współpracująca z przyjezdnymi artystami, stając się miejscem realizowania nowatorskich koncepcji malarskich w technice ceramiki. Inspiracją do powstania stołu ceramiczno-metaloplastycznego był obraz na papierze. Prace były prezentowane na wystawie "Fryz i Emblemat. Praktyczny manifest nowych form plastycznych w polskich szkołach" w Galerii Artinfo.pl (Warszawa, 2021), w ramach projektu „Powrót do szkoły”.

Agnieszka Brzeżańska (1972) studiowała na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku oraz w Warszawie, a także w Tokyo National University of Fine Art and Music w ramach Stypendium Rządu Japońskiego. Jest również stypendystką DAAD (Berlin, 2008–2009), Collegium Helveticum (Zurich/ETH, 2004) oraz Büchsenhausen (Innsbruck, 2005). Wspólnie z Ewą Cieplewską organizuje rezydencje artystyczne na rzece Wiśle - Flow/Przepływ. Wystawy indywidualne artystki miały miejsce m.in. w Królikarni - Muzeum Rzeźby im. Xaverego Dunikowskiego (Warszawia, 2019), Gdańskiej Galerii Miejskiej (Gdańsk, 2018), Marlborough Contemporary (Londyn, 2015), Nanzuka (Tokyo, 2014). Jej twórczość na wystawach zbiorowych prezentowały instytucja takie jak MSN (Warszawa, 2019), Bonniers Konsthall (Sztokholm, 2019), Muzeum Sztuki w Łodzi (2019), Hamburger Banhof (Berlin, 2018). Artystka brała również udział w Berlin Biennale 2018.