Po utracie suwerenności Księstwa Szczecińskiego na rzecz Szwecji w 1630 r. przestały powstawać nowe widoki Szczecina. Cecha charakterystyczna tego okresu było tworzenie kopii wcześniejszych widoków pochodzących z okresu świetności miasta i niezależności księstwa. Merian wykonując widok Szczecina około 1641 roku wzorował się na drugiej wersji widoku Szczecina Brauna i Hoegenberga , dokonując przy tym niewielkich zmian, jak na przykład pominięcie pokazania na pierwszym planie ogrodów lezących wzdłuż zachodniego ciągu murów miejskich. .W przeciwieństwie do ryciny Brauna i Hogenberga , rycina ta, chociaż jest poprawną kopia, to jednak pozbawiona jest ona życia i pokazuje stan miasta w rzeczywistości już nieistniejącego, przekazuje tylko obraz przeszłości.
wymiary arkusza: 27 x 37,2 cm
Widok Szczecina z lotu ptaka, 1650 r.
Miedzioryt kolorowany
Po utracie suwerenności Księstwa Szczecińskiego na rzecz Szwecji w 1630 r. przestały powstawać nowe widoki Szczecina. Cecha charakterystyczna tego okresu było tworzenie kopii wcześniejszych widoków pochodzących z okresu świetności miasta i niezależności księstwa. Merian wykonując widok Szczecina około 1641 roku wzorował się na drugiej wersji widoku Szczecina Brauna i Hoegenberga , dokonując przy tym niewielkich zmian, jak na przykład pominięcie pokazania na pierwszym planie ogrodów lezących wzdłuż zachodniego ciągu murów miejskich. .W przeciwieństwie do ryciny Brauna i Hogenberga , rycina ta, chociaż jest poprawną kopia, to jednak pozbawiona jest ona życia i pokazuje stan miasta w rzeczywistości już nieistniejącego, przekazuje tylko obraz przeszłości.