Studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie u Józefa Mehoffera i Leona Wyczółkowskiego. Następnie osiadł w Gdyni, gdzie czerpał inspirację z powstającego miasta, portu i stoczni - w czym był prekursorem. Tworzył z perspektywy Kamiennej Góry i Kępy Oksywskiej. W czasie II wojny światowej był więziony w obozie koncentracyjnym. W 1946 powrócił do Gdyni i osiedlił się w Orłowie. Tworzył kronikę ilustrującą podnoszenie się z ruin zniszczonego miasta (cykl Stocznia buduje). Aktywny uczestnik życia artystycznego w Trójmieście, czego efektem było stworzenie w kawiarni artystycznej Cyganeria Grupy Polskich Marynistów Plastyków. Wsparł go w tym Marian Mokwa. Malował ilustracje do wielu czasopism ukazujących się na Wybrzeżu.
pastel, papier, wym. 68 x 45,5 cm w świetle passe-partout ,
sygn. p.d.: Suchanek; l. g.: róg zrekonstruowany
Studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie u Józefa Mehoffera i Leona Wyczółkowskiego. Następnie osiadł w Gdyni, gdzie czerpał inspirację z powstającego miasta, portu i stoczni - w czym był prekursorem. Tworzył z perspektywy Kamiennej Góry i Kępy Oksywskiej. W czasie II wojny światowej był więziony w obozie koncentracyjnym. W 1946 powrócił do Gdyni i osiedlił się w Orłowie. Tworzył kronikę ilustrującą podnoszenie się z ruin zniszczonego miasta (cykl Stocznia buduje). Aktywny uczestnik życia artystycznego w Trójmieście, czego efektem było stworzenie w kawiarni artystycznej Cyganeria Grupy Polskich Marynistów Plastyków. Wsparł go w tym Marian Mokwa. Malował ilustracje do wielu czasopism ukazujących się na Wybrzeżu.