Studia artystyczne w latach 1883-1887 w Monachium u K. Rauppa i N. Gysisa oraz w pracowniach J. Brandta i A. Wierusza-Kowalskiego. Od 1904 roku działał aktywnie w Poznaniu, gdzie był członkiem TPSP i stowarzyszenia Artystów. Wystawiał w Poznaniu, w Krakowie, Warszawie i Lwowie, a także w Berlinie, Petersburgu, Monachium i Kijowie.Współpracował przy tworzeniu kilku panoram: z J. Fałatem,W. Kossakiem, A. Piotrowskim i j. Stanisławskim przy realizacji "Berenzyny"; z J. Styką - przy malowaniu "Bema w Siedmiogrodzie"; z W. Kossakiem, J. Ryszkiewiczem i K. Rozwadowskiem - przy komponowaniu "Napoleona po Piramidami". Dominującym tematem w twórczości artysty był realistycznie traktowany pejzaż ze szczególnym uwzględnieniem efektów luministycznych.

8
Michał GORSTKIN-WYWIÓRSKI (1861 Warszawa - 1926 Berlin)

Staw w lesie

olej/płotno, wymiary 75x100 cm
syg. i dat. p.d."M.Wywiórski Wałycz 1917"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studia artystyczne w latach 1883-1887 w Monachium u K. Rauppa i N. Gysisa oraz w pracowniach J. Brandta i A. Wierusza-Kowalskiego. Od 1904 roku działał aktywnie w Poznaniu, gdzie był członkiem TPSP i stowarzyszenia Artystów. Wystawiał w Poznaniu, w Krakowie, Warszawie i Lwowie, a także w Berlinie, Petersburgu, Monachium i Kijowie.Współpracował przy tworzeniu kilku panoram: z J. Fałatem,W. Kossakiem, A. Piotrowskim i j. Stanisławskim przy realizacji "Berenzyny"; z J. Styką - przy malowaniu "Bema w Siedmiogrodzie"; z W. Kossakiem, J. Ryszkiewiczem i K. Rozwadowskiem - przy komponowaniu "Napoleona po Piramidami". Dominującym tematem w twórczości artysty był realistycznie traktowany pejzaż ze szczególnym uwzględnieniem efektów luministycznych.