Wystawiany
Literatura
"Rysunki wykonane pędzlem, flamastrem i piórkiem, uformowane tuszem, sepią lub sangwiną ujawniały wyraźne pokrewieństwo z ówczesnym malarstwem autora, zdumiewając trafnością pospiesznych decyzji warsztatowych, które z pozornej gmatwaniny linii i kresek wydobywały pełne wyrazu portrety ludzi czy pejzaże z farą kazimierską, chałupami wiejskimi i kościołem w Parczewie. Kononowicz rysował stale i często, ale najlepsze rezultaty osiągnął w tych seriach, swobodą i oryginalnością interpretacji motywów przewyższających wcześniejsze prace."
[I. J. Kamiński, Gorące malarstwo Kononowicza, Lublin 1984, s. 220 i 230.]
Tusz na papierze 29,5 x 42 cm
Sygnowany p.d. - "Bosy"
Wystawiany
Literatura
"Rysunki wykonane pędzlem, flamastrem i piórkiem, uformowane tuszem, sepią lub sangwiną ujawniały wyraźne pokrewieństwo z ówczesnym malarstwem autora, zdumiewając trafnością pospiesznych decyzji warsztatowych, które z pozornej gmatwaniny linii i kresek wydobywały pełne wyrazu portrety ludzi czy pejzaże z farą kazimierską, chałupami wiejskimi i kościołem w Parczewie. Kononowicz rysował stale i często, ale najlepsze rezultaty osiągnął w tych seriach, swobodą i oryginalnością interpretacji motywów przewyższających wcześniejsze prace."
[I. J. Kamiński, Gorące malarstwo Kononowicza, Lublin 1984, s. 220 i 230.]