Kasper Pochwalski należał do wielopokoleniowego rodu malarzy. Był malarzem, konserwatorem i krytykiem artystycznym. W latach 1917-22 studiował malarstwo w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych u J. Mehoffera oraz historię sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dzięki uzyskanemu stypendium rządu francuskiego, przez rok kształcił się w Académie Ranson w Paryżu, m.in. u: G. L. Jaunesa, J. Zingga oraz M. Denisa. Po powrocie do kraju wstąpił do Zrzeszenia Artystów Plastyków Zwornik. Wystawiał w Krakowie, Lwowie, Poznaniu i Warszawie. Był ceniony za dużą łatwość tworzenia. Jego prace są wyciszone i kameralne, o dekoracyjnej, zawiłej kresce i charakterystycznym zestawieniu żółci, cynobru z rozmytym fioletem, granatem i zielenią. Nie uległ nowoczesnym tendencjom artystycznym, pozostając wiernym własnej wizji malarskiej, w której kolor odgrywał pierwszorzędną rolę. Pejzaże odznaczają się różnorodnością. Są to ciche zwykle zabytkowe dziedzińce i podwórka krakowskie, wiejskie obejścia, krzewy i drzewa, stare domy i parkany.
Olej, płótno;
45 x 53,5 cm
Sygnowany l. d.: Kasper Pochwalski 920
Na odwrociu nalepka p. d.: TOW. PRZYJ. SZTUK PIĘKN. W KRAKOWIE | AUTOR Kasper Pochwalski | TYTUŁ DZIEŁA Stary park | RODZAJ DZIEŁA... CENA wł. pryw. | PODPIS AUTORA
Kasper Pochwalski należał do wielopokoleniowego rodu malarzy. Był malarzem, konserwatorem i krytykiem artystycznym. W latach 1917-22 studiował malarstwo w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych u J. Mehoffera oraz historię sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dzięki uzyskanemu stypendium rządu francuskiego, przez rok kształcił się w Académie Ranson w Paryżu, m.in. u: G. L. Jaunesa, J. Zingga oraz M. Denisa. Po powrocie do kraju wstąpił do Zrzeszenia Artystów Plastyków Zwornik. Wystawiał w Krakowie, Lwowie, Poznaniu i Warszawie. Był ceniony za dużą łatwość tworzenia. Jego prace są wyciszone i kameralne, o dekoracyjnej, zawiłej kresce i charakterystycznym zestawieniu żółci, cynobru z rozmytym fioletem, granatem i zielenią. Nie uległ nowoczesnym tendencjom artystycznym, pozostając wiernym własnej wizji malarskiej, w której kolor odgrywał pierwszorzędną rolę. Pejzaże odznaczają się różnorodnością. Są to ciche zwykle zabytkowe dziedzińce i podwórka krakowskie, wiejskie obejścia, krzewy i drzewa, stare domy i parkany.