Paul Emile Lecomte był malarzem pejzażystą, także widoków morskich, grafikiem. Uczył się u swojego wuja Paula Lecomte (1842-1920) i u Ferdinanda Cormona.
Niezwykle nastrojowo przedstawia się widok na młyn otoczony zielenią krzewów. Wykorzystanie różnorodnych technik graficznych nadaje precyzyjności, ale i również wzbogaca efektowność odbioru światła i odcieni kolorystycznych krajobrazu. Bardziej wyraziste w fakturze gałązki drzewa na pierwszym planie, fragmenty dachów na płaskich plamach barwnych wywołują dodatkowy efekt przestrzeni i migotliwości światła. Woda, która spływa z kaskady na koło młyńskie iskrzy się w słońcu, a ta płynąca już bliżej krawędzi dolnej kompozycji lśni spokojną, gładką taflą.

122
Emille Paul LECOMTE (1877 - 1950)

STARY MŁYN, 1924

Akwaforta, akwatinta, litografia barwna; 49,8 x 60,6 cm w świetle
Sygnowany p. g.: Paul Emile Lecomte; na krawędzi odcisku płyty l. g.:.... [nieczytelnie] par la Louise Les Gravieurs Modernes 1 y 4. | mc de Paul Lecomte; p. g.: copyright 1924 by Leo Gravieurs Moderne; l. d. ołówkiem: 26

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Paul Emile Lecomte był malarzem pejzażystą, także widoków morskich, grafikiem. Uczył się u swojego wuja Paula Lecomte (1842-1920) i u Ferdinanda Cormona.
Niezwykle nastrojowo przedstawia się widok na młyn otoczony zielenią krzewów. Wykorzystanie różnorodnych technik graficznych nadaje precyzyjności, ale i również wzbogaca efektowność odbioru światła i odcieni kolorystycznych krajobrazu. Bardziej wyraziste w fakturze gałązki drzewa na pierwszym planie, fragmenty dachów na płaskich plamach barwnych wywołują dodatkowy efekt przestrzeni i migotliwości światła. Woda, która spływa z kaskady na koło młyńskie iskrzy się w słońcu, a ta płynąca już bliżej krawędzi dolnej kompozycji lśni spokojną, gładką taflą.