Obraz łączy się z większym zespołem podobnych rodzajowo-symbolicznych prac o treściach związanych z przemijaniem, starością. Twarz starca to bez wątpienia autoportret artysty. Towarzysząca mu dziewczyna nosi barwną krakowską chustę stanowiącą dominujący akcent kolorystyczny obrazu, rozegranego w szlachetnych, subtelnych gamach kolorystycznych.

37
Teodor AXENTOWICZ (1859 - 1938)

STAROŚĆ I MŁODOŚĆ – AUTOPORTRET, ok. 1935

akwarela, pastel, ołówek, papier naklejony na tekturę
50,2 x 68,5 cm
sygn. śr.d.: T. Axentowicz
na odwrocie ucięty fragment stempla: Aleksandrowicz Kraków

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Obraz łączy się z większym zespołem podobnych rodzajowo-symbolicznych prac o treściach związanych z przemijaniem, starością. Twarz starca to bez wątpienia autoportret artysty. Towarzysząca mu dziewczyna nosi barwną krakowską chustę stanowiącą dominujący akcent kolorystyczny obrazu, rozegranego w szlachetnych, subtelnych gamach kolorystycznych.