Grafika pochodzi z Teki Melpomeny, wydanej w Krakowie w 1904 roku. W Tece znalazły się autolitografie o tematyce teatralnej wybitnych artystów przełomu wieków - m.in. Witolda Wojtkiewicza, Stanisława Szreniawy Rzeckiego, Karola Frycza.

W latach 1887-96 studiował na Wydziale Politechniki Monachijskiej; uczył się także w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych u L. Wyczółkowskiego i J. Unierzyskiego. Studia artystyczne kontynuował w latach 1902-04 w wiedeńskiej Kunstgewerbeschule, paryskiej Academie Julian (1904-05) i londyńskiej szkole W. Morrisa. Od 1930 roku był profesorem Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Należał do towarzystwa Polska Sztuka Stosowana. Był autorem dekoracji i kostiumów głównie dla Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie (1935-39) i Teatru Polskiego w Warszawie (1913-31). Upowszechnił dekoracje trójwymiarowe w teatrze polskim. Był twórcą polichromii w wielu krakowskich kościołach, a także współautorem wystroju krakowskiej kawiarni Jama Michalika.

25
Karol FRYCZ (1877-1963)

Stanisława Wysocka jako Klaudia w sztuce Dzieci Waniuszyna, 1904 r.

litografia/papier, 35 x 27,3 cm
sygnowana na kamieniu śr.d.: `FK`, opisana wśród przedstawienia: `Kladyna |Dzieci Waniuszyna`

LITERATURA:
- Katalog zbiorów Gabinetu Grafiki, tom 1: Grafika polska w latach 1901-1939, Wrocław 1983, kat. 682, s. 207

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Grafika pochodzi z Teki Melpomeny, wydanej w Krakowie w 1904 roku. W Tece znalazły się autolitografie o tematyce teatralnej wybitnych artystów przełomu wieków - m.in. Witolda Wojtkiewicza, Stanisława Szreniawy Rzeckiego, Karola Frycza.

W latach 1887-96 studiował na Wydziale Politechniki Monachijskiej; uczył się także w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych u L. Wyczółkowskiego i J. Unierzyskiego. Studia artystyczne kontynuował w latach 1902-04 w wiedeńskiej Kunstgewerbeschule, paryskiej Academie Julian (1904-05) i londyńskiej szkole W. Morrisa. Od 1930 roku był profesorem Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Należał do towarzystwa Polska Sztuka Stosowana. Był autorem dekoracji i kostiumów głównie dla Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie (1935-39) i Teatru Polskiego w Warszawie (1913-31). Upowszechnił dekoracje trójwymiarowe w teatrze polskim. Był twórcą polichromii w wielu krakowskich kościołach, a także współautorem wystroju krakowskiej kawiarni Jama Michalika.