Grafik polski pochodzenia żydowskiego. Uczył się w warszawskim zakładzie Maksymiliana Fajansa. W latach 1857-63 studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Warszawie, gdzie w roku 1862 otrzymał stypendium - wyjechał do Drezna, a następnie Monachium, gdzie udzie-lał lekcji rysunku m.in. Janowi Rosenowi. Był członkiem monachijskiego Kunstvereinu. Miał w Monachium własne atelier. Mieszkał w Wiedniu (1866-73), po czym powrócił do Warszawy. Za miedzioryt reprodukujący Kazanie Skargi otrzymał nagrodę petersburskiej akademii i tytuł akademika (1876). W roku 1878 za kolejny miedzioryt według Jana Matejki - Unię lubelską - otrzymał złoty medal na Wystawie Światowej w Paryżu i order Legii Honorowej. W latach 1880-83 mieszkał w Paryżu, skąd przeniósł się przed śmiercią do Berlina. Poza mistrzowskim odtwarzaniem w technice miedziorytu malarzy polskich i europejskich - malował także olejne portrety (np. Turgieniewa) i pejzaże.

105
Henryk REDLICH (1838 Łask - 1884 Berlin)

STAŃCZYK, wg Jana Matejki, 1886

Miedzioryt;
37 x 45,5 cm
Sygnowany na płycie p.d.: Henryk Redlich, l.d.: portret J. Matejki w profilu.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Grafik polski pochodzenia żydowskiego. Uczył się w warszawskim zakładzie Maksymiliana Fajansa. W latach 1857-63 studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Warszawie, gdzie w roku 1862 otrzymał stypendium - wyjechał do Drezna, a następnie Monachium, gdzie udzie-lał lekcji rysunku m.in. Janowi Rosenowi. Był członkiem monachijskiego Kunstvereinu. Miał w Monachium własne atelier. Mieszkał w Wiedniu (1866-73), po czym powrócił do Warszawy. Za miedzioryt reprodukujący Kazanie Skargi otrzymał nagrodę petersburskiej akademii i tytuł akademika (1876). W roku 1878 za kolejny miedzioryt według Jana Matejki - Unię lubelską - otrzymał złoty medal na Wystawie Światowej w Paryżu i order Legii Honorowej. W latach 1880-83 mieszkał w Paryżu, skąd przeniósł się przed śmiercią do Berlina. Poza mistrzowskim odtwarzaniem w technice miedziorytu malarzy polskich i europejskich - malował także olejne portrety (np. Turgieniewa) i pejzaże.