Na odwrocie szkic ołówkiem przedstawiający prawdopodobnie Wjazd cesarza Franciszka Józefa do Lwowa.
Pierwszym pedagogiem Grottgera był ojciec, malarz-amator. Wykształcenie artystyczne zawdzięczał studiom we Lwowie w pracowni J. Maszkowskiego oraz u J. Kossaka. Naukę kontynuował w krakowskiej SSP u W.K. Stattlera i Wł. Łuszczkiewicza (1852-1854) oraz w akademii wiedeńskiej w pracowniach K. Blaasa, K. Wurzingera, K. Mayera (1854-1859). Do 1865 r. mieszkał w Wiedniu, gdzie zajmował się malarstwem i pracą ilustratora czasopism. Po powrocie do kraju przebywał w Krakowie, Lwowie, Śniatynce, Grybowie i Dyniskach. Był twórcą kompozycji historycznych, o tematyce powstańczej i martyrologicznej, scen rodzajowych i portretów. Stworzył ikonografię Powstania Styczniowego.
Obraz oferowany na aukcji pochodzi z okresu, w którym Grottger inspirował się twórczością J. Kossaka. Przebywał wówczas we Lwowie i w Zagórzanach, gdzie z natury malował studia pejzażowe i konie. W 1851 r. namalował akwarelę Wjazd cesarza Franciszka Józefa do Lwowa, za którą cesarz przyznał mu stypendium. Rysunek na odwrocie naszego obrazu jest prawdopodobnie szkicem do tej kompozycji.
Akwarela na papierze 40 x 59,5 cm (w świetle passe-partout)
Sygnowany l.d. - "Arthur Grottger / 851"
Na odwrocie szkic ołówkiem przedstawiający prawdopodobnie Wjazd cesarza Franciszka Józefa do Lwowa.
Pierwszym pedagogiem Grottgera był ojciec, malarz-amator. Wykształcenie artystyczne zawdzięczał studiom we Lwowie w pracowni J. Maszkowskiego oraz u J. Kossaka. Naukę kontynuował w krakowskiej SSP u W.K. Stattlera i Wł. Łuszczkiewicza (1852-1854) oraz w akademii wiedeńskiej w pracowniach K. Blaasa, K. Wurzingera, K. Mayera (1854-1859). Do 1865 r. mieszkał w Wiedniu, gdzie zajmował się malarstwem i pracą ilustratora czasopism. Po powrocie do kraju przebywał w Krakowie, Lwowie, Śniatynce, Grybowie i Dyniskach. Był twórcą kompozycji historycznych, o tematyce powstańczej i martyrologicznej, scen rodzajowych i portretów. Stworzył ikonografię Powstania Styczniowego.
Obraz oferowany na aukcji pochodzi z okresu, w którym Grottger inspirował się twórczością J. Kossaka. Przebywał wówczas we Lwowie i w Zagórzanach, gdzie z natury malował studia pejzażowe i konie. W 1851 r. namalował akwarelę Wjazd cesarza Franciszka Józefa do Lwowa, za którą cesarz przyznał mu stypendium. Rysunek na odwrocie naszego obrazu jest prawdopodobnie szkicem do tej kompozycji.