W połowie lat 20. XX wieku artysta - przy sygnaturze swoich obrazów - dopisywał słowo: senior. Chodziło mu o dobitne zaznaczenie własnego autorstwa i uniknięcie pomyłek z obrazami syna, Feliksa Kazimierza Wygrzywalskiego (1903-1966), podejmującego podobne tematy i malującego w zbliżonej konwencji.
Prezentowany obraz należy do zespołu dzieł artysty o tematyce orientalnej, malowanych od 1906, po jego podróży do Egiptu. Obrazy te - pociągające barwnością, światłem i egzotyką - z czasem stały się najłatwiej rozpoznawalnymi pracami malarza, a Modlitwy Arabów, Sprzedawcy dywanów czy sceny haremowe łatwo znajdowały nabywców. Wydaje się także, że Wygrzywalski malował je chętnie, z upodobaniem wynajdując różne układy kompozycyjne.
pastel, papier
47 x 66 cm (w świetle oprawy)
sygn. l.d.: FM Wygrzywalski senior
W połowie lat 20. XX wieku artysta - przy sygnaturze swoich obrazów - dopisywał słowo: senior. Chodziło mu o dobitne zaznaczenie własnego autorstwa i uniknięcie pomyłek z obrazami syna, Feliksa Kazimierza Wygrzywalskiego (1903-1966), podejmującego podobne tematy i malującego w zbliżonej konwencji.
Prezentowany obraz należy do zespołu dzieł artysty o tematyce orientalnej, malowanych od 1906, po jego podróży do Egiptu. Obrazy te - pociągające barwnością, światłem i egzotyką - z czasem stały się najłatwiej rozpoznawalnymi pracami malarza, a Modlitwy Arabów, Sprzedawcy dywanów czy sceny haremowe łatwo znajdowały nabywców. Wydaje się także, że Wygrzywalski malował je chętnie, z upodobaniem wynajdując różne układy kompozycyjne.