W 1906 roku w poszukiwaniu nowych tematów i kolorów artysta wyruszył do Egiptu. Namalował wówczas m.in. Córkę Fellachów, Ulicę w Cairo, Karawanę, Hamsina, Modlitwa Arabów, Sprzedawców Dywanów. Pełne ekspresji obrazy orientalne, barwne scenki rodzajowe i haremowe z kusząco roznegliżowanymi kobietami cieszyły się wielkim powodzeniem. Podobnie jak pejzaże nadmorskie i krajobrazy.
Ostatnio jego obrazy można było zobaczyć w Muzeum Narodowym w Warszawie na wystawie "Orientalizm w malarstwie, rysunku i grafice w Polsce w XIX i w I. połowie XX wieku"17 pa¼dziernika 2008 - 4 stycznia 2009
olej, płótno
52 x 77,7 cm
sygn. p.d. F.M. Wygrzywalski
W 1906 roku w poszukiwaniu nowych tematów i kolorów artysta wyruszył do Egiptu. Namalował wówczas m.in. Córkę Fellachów, Ulicę w Cairo, Karawanę, Hamsina, Modlitwa Arabów, Sprzedawców Dywanów. Pełne ekspresji obrazy orientalne, barwne scenki rodzajowe i haremowe z kusząco roznegliżowanymi kobietami cieszyły się wielkim powodzeniem. Podobnie jak pejzaże nadmorskie i krajobrazy.
Ostatnio jego obrazy można było zobaczyć w Muzeum Narodowym w Warszawie na wystawie "Orientalizm w malarstwie, rysunku i grafice w Polsce w XIX i w I. połowie XX wieku"17 pa¼dziernika 2008 - 4 stycznia 2009