„Przy tych wszystkich obserwacjach, które pozwalają na odróżnienie kopii od oryginału, zdarza się jednak niekiedy, że kopia bywa zrobiona tak dobrze, że może złudzić i – co więcej – że choć artysta i nabywca znają się na rzeczy, mając przed sobą kopię i oryginał, nie mogą ich odróżnić. W takich przypadkach słyszałem jak świętej pamięci najjaśniejszy Wielki Książę Cosimo mówił, że takie kopie winno się cenić wyżej niż oryginały, mają w sobie bowiem dwie sztuki – twórcy i kopisty”.
Giulio Mancini, Rozważania o malarstwie, ok. 1620 [w:] Jan Białostocki, Teoretycy historiografowie i artyści o sztuce 1600-1700, Gdańsk 2009, s. 24

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.

52
Malarz nieokreślony, zachodnioeuropejski XIX w.

Sprzedawca drobiu, według kompozycji Gabriëla Metsu z 1662 r.

olej/płótno, 47,5 x 35 cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

„Przy tych wszystkich obserwacjach, które pozwalają na odróżnienie kopii od oryginału, zdarza się jednak niekiedy, że kopia bywa zrobiona tak dobrze, że może złudzić i – co więcej – że choć artysta i nabywca znają się na rzeczy, mając przed sobą kopię i oryginał, nie mogą ich odróżnić. W takich przypadkach słyszałem jak świętej pamięci najjaśniejszy Wielki Książę Cosimo mówił, że takie kopie winno się cenić wyżej niż oryginały, mają w sobie bowiem dwie sztuki – twórcy i kopisty”.
Giulio Mancini, Rozważania o malarstwie, ok. 1620 [w:] Jan Białostocki, Teoretycy historiografowie i artyści o sztuce 1600-1700, Gdańsk 2009, s. 24

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.