Czesław Wasilewski, malarz warszawski. Był samoukiem. Wprawdzie w 1911 r. zapisał się do Szkoły Sztuk Pięknych w Warszawie, ale o jego studiach nic bliżej nie wiadomo. Być może w latach 1913-17 uczęszczał do pracowni W. Kossaka, dla którego później, na początku lat dwudziestych, przygotowywał podmalówki do obrazów. Jego prace od zawsze cieszyły się dużym zainteresowaniem, przede wszystkim ze względu na tematykę. Malował zdecydowanie i pewnie. Zamaszyste pociągnięcia pędzlem potęgowały dynamikę akcji przedstawionej na płótnie. W jego pracach zauważalne są inspiracje malarstwem polskich monachijczyków: J. Brandta, J. Chełmońskiego, A. Wierusza-Kowalskiego oraz Kossaków. Brał udział w wystawach w Lublinie, w TZSP w Warszawie, a także w wielu wystawach ukazujących dorobek polskich malarzy w różnych miastach: Katowicach, Częstochowie, Gdyni, Kaliszu. Obecnie jego prace znajdują się w Muzeum Narodowym w Warszawie, w Łańcucie, Lesznie, Łodzi. Do częstych motywów jego obrazów należą: zaprzęgi, sanny, wyjazdy na polowania, powroty z polowania, ułanów na patrolu, łosie i dziki w lesie. Rzadziej malował kwiaty i martwe natury.
Olej, płótno;
58,9 x 89,9 cm
Sygnowany p. d.: Cz. Wasilewski
Czesław Wasilewski, malarz warszawski. Był samoukiem. Wprawdzie w 1911 r. zapisał się do Szkoły Sztuk Pięknych w Warszawie, ale o jego studiach nic bliżej nie wiadomo. Być może w latach 1913-17 uczęszczał do pracowni W. Kossaka, dla którego później, na początku lat dwudziestych, przygotowywał podmalówki do obrazów. Jego prace od zawsze cieszyły się dużym zainteresowaniem, przede wszystkim ze względu na tematykę. Malował zdecydowanie i pewnie. Zamaszyste pociągnięcia pędzlem potęgowały dynamikę akcji przedstawionej na płótnie. W jego pracach zauważalne są inspiracje malarstwem polskich monachijczyków: J. Brandta, J. Chełmońskiego, A. Wierusza-Kowalskiego oraz Kossaków. Brał udział w wystawach w Lublinie, w TZSP w Warszawie, a także w wielu wystawach ukazujących dorobek polskich malarzy w różnych miastach: Katowicach, Częstochowie, Gdyni, Kaliszu. Obecnie jego prace znajdują się w Muzeum Narodowym w Warszawie, w Łańcucie, Lesznie, Łodzi. Do częstych motywów jego obrazów należą: zaprzęgi, sanny, wyjazdy na polowania, powroty z polowania, ułanów na patrolu, łosie i dziki w lesie. Rzadziej malował kwiaty i martwe natury.