Ograniczenie przez Winiarskiego palety do czerni i bieli nie jest przypadkowe. Tak o tym mówi artysta: Ograniczenie się przeze mnie do bieli i czerni nie wynikało z innych pobudek, jak tylko z pragnienia uzyskania jednoznacznego kodu. Gdybym używał żółci, zapytano by mnie, której żółci używam. Gdy mówię, że używam bieli i czerni, to sytuacja jest jednoznaczna i tak porównywalna z określeniami „tak i nie“, „plus i minus“, „dobro i zło“, że nikt nie zapyta o specyfikę mojej bieli i mojej czerni.
wypowiedź Ryszarda Winiarskiego w rozmowie z Dorotą Skaryszewską,"Projekt", 1985 nr 5, s. 22-25
akryl, ołówek, płótno
27 x 33 cm
sygn. oł. l.d.: spirala w grze, p.d.: winiarski ‘99
Ograniczenie przez Winiarskiego palety do czerni i bieli nie jest przypadkowe. Tak o tym mówi artysta: Ograniczenie się przeze mnie do bieli i czerni nie wynikało z innych pobudek, jak tylko z pragnienia uzyskania jednoznacznego kodu. Gdybym używał żółci, zapytano by mnie, której żółci używam. Gdy mówię, że używam bieli i czerni, to sytuacja jest jednoznaczna i tak porównywalna z określeniami „tak i nie“, „plus i minus“, „dobro i zło“, że nikt nie zapyta o specyfikę mojej bieli i mojej czerni.
wypowiedź Ryszarda Winiarskiego w rozmowie z Dorotą Skaryszewską,"Projekt", 1985 nr 5, s. 22-25