Powszechnie wiadomo, że Wojciech Weiss jak żaden inny polski artysta zasłynął jako malarz zmysłowych aktów. Na potwierdzenie tego faktu oddajmy ponownie głos krytykowi: „Weiss staje się szczerym wielbicielem ciała. Z poczuciem Greka lub człowieka Renesansu uwielbia istotę nagości. Jest on jednym z nielicznych u nas malarzy aktów. Akt nie jest dla niego eksperymentem ruchu lub formalnem zagadnieniem. Każdy z nich […] ma pewne tło uczuciowe, jest dziwną poezją kształtu, pulsującego krwią i rozwijającego się w ruchu ekspresyjnym lub spokojnym”.

[„Nasz Kurier”, 28.02.1920, Jerzy Centnerszwer „Z Zachęty. LXV Wystawa Sztuki Krakowskiej”].

102
Wojciech WEISS (1875 Leorda (Rumunia) - 1950 Kraków)

Śpiąca - Akt kobiety, ok. 1931

olej, płótno; 65 x 56 cm;
sygn. l. d.: WW;
na krośnie malarskim oraz na ramie papierowa nalepka Salonu Dzieł Sztuki Kazimierza Wojciechowskiego w Krakowie z odręcznie wpisaną informacją o obrazie: 19.9.1931 / prof. Wojciech Weiss / „Akt kobiety” / olej / 6358 (piórem).

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Powszechnie wiadomo, że Wojciech Weiss jak żaden inny polski artysta zasłynął jako malarz zmysłowych aktów. Na potwierdzenie tego faktu oddajmy ponownie głos krytykowi: „Weiss staje się szczerym wielbicielem ciała. Z poczuciem Greka lub człowieka Renesansu uwielbia istotę nagości. Jest on jednym z nielicznych u nas malarzy aktów. Akt nie jest dla niego eksperymentem ruchu lub formalnem zagadnieniem. Każdy z nich […] ma pewne tło uczuciowe, jest dziwną poezją kształtu, pulsującego krwią i rozwijającego się w ruchu ekspresyjnym lub spokojnym”.

[„Nasz Kurier”, 28.02.1920, Jerzy Centnerszwer „Z Zachęty. LXV Wystawa Sztuki Krakowskiej”].