Wybitny hiszpański malarz i grafik. Studiował w Ecole de Beaux-Arts w Barcelonie. Pod wpływem Picassa zainteresował się kubizmem. Przyjaźnił się z dadaistami, był uznany za największego spośród malarzy abstrakcjonistów z kręgu surrealizmu. Uprawiał malarstwo sztalugowe, z grafiki zajmował się akwafortą i litografią, wykonywał freski, dekoracje ścienne, m.in. dla budynku UNESCO w Paryżu. Jego umykający jednoznacznej klasyfikacji styl zawiera elementy inspirowane sztuką prymitywną i dziecięcą, magią i mitologią. Prezentowana litografia pochodzi ze słynnego czasopisma artystycznego Derriere le Miroir. Jego wydawcy Aime i Marguerite Maeght współpracowali z większością znaczących artystów 2 poł. XXw, m.in. z Chagallem, Matisse`m, Calderem i Picassem.
litografia barwna, 37 x 54,5 cm
okładka pisma Derriere le Miroir nr 203, Paryż 1973
sygn. na kamieniu p.d.: Miro
Wybitny hiszpański malarz i grafik. Studiował w Ecole de Beaux-Arts w Barcelonie. Pod wpływem Picassa zainteresował się kubizmem. Przyjaźnił się z dadaistami, był uznany za największego spośród malarzy abstrakcjonistów z kręgu surrealizmu. Uprawiał malarstwo sztalugowe, z grafiki zajmował się akwafortą i litografią, wykonywał freski, dekoracje ścienne, m.in. dla budynku UNESCO w Paryżu. Jego umykający jednoznacznej klasyfikacji styl zawiera elementy inspirowane sztuką prymitywną i dziecięcą, magią i mitologią. Prezentowana litografia pochodzi ze słynnego czasopisma artystycznego Derriere le Miroir. Jego wydawcy Aime i Marguerite Maeght współpracowali z większością znaczących artystów 2 poł. XXw, m.in. z Chagallem, Matisse`m, Calderem i Picassem.