Studiował w krakowskiej Akademii u Floriana Cynka oraz Konstantego Laszczki (1901-04). W roku 1906 na wystawie zorganizowanej przez Musée du Travail et de Mutualité w Paryżu eksponował dwie rzeźby w kamieniu, a także serię rysunków, za które uzyskał Grand Prix. W latach 1906-1909 pracował jako rysownik w biurze architekta Adolfa Juliusza Stapfa. Następnie podjął studia architektonicznie na politechnice we Lwowie, które przerwał w roku 1915 na wieść o straceniu ojca oskarżonego o działalność antyaustriacką. Po powrocie jako syn skazańca więziony był w Talerhofie koło Wiednia. Po wyjściu z więzienia objął po ojcu pracownię rzeźbiarską w Tarnowie. Rzeźbił głównie w kamieniu figury religijne przeznaczone do kościołów i kapliczek oraz wykonywał rzeźby nagrobkowe, których liczne przykłady znajdują się na cmentarzu w Tarnowie.
Prezentowana praca jest wzmiankowana jako dzieło Antoniego Musiała w nocie biograficznej w Słowniku Artystów Polskich i obcych w Polsce działających (tom V, s. 677). Gipsowego bozetto, które posłużyło z wzór do odlewu, oferowane było na naszej 74. aukcji (poz. kat. 41).
Kompozycja metali; wys. 40, podstawa 35 x 13 cm
Na cokole napis: WIEDEŃ 1683
Studiował w krakowskiej Akademii u Floriana Cynka oraz Konstantego Laszczki (1901-04). W roku 1906 na wystawie zorganizowanej przez Musée du Travail et de Mutualité w Paryżu eksponował dwie rzeźby w kamieniu, a także serię rysunków, za które uzyskał Grand Prix. W latach 1906-1909 pracował jako rysownik w biurze architekta Adolfa Juliusza Stapfa. Następnie podjął studia architektonicznie na politechnice we Lwowie, które przerwał w roku 1915 na wieść o straceniu ojca oskarżonego o działalność antyaustriacką. Po powrocie jako syn skazańca więziony był w Talerhofie koło Wiednia. Po wyjściu z więzienia objął po ojcu pracownię rzeźbiarską w Tarnowie. Rzeźbił głównie w kamieniu figury religijne przeznaczone do kościołów i kapliczek oraz wykonywał rzeźby nagrobkowe, których liczne przykłady znajdują się na cmentarzu w Tarnowie.
Prezentowana praca jest wzmiankowana jako dzieło Antoniego Musiała w nocie biograficznej w Słowniku Artystów Polskich i obcych w Polsce działających (tom V, s. 677). Gipsowego bozetto, które posłużyło z wzór do odlewu, oferowane było na naszej 74. aukcji (poz. kat. 41).