Malarz pejzaży i architektury. Kształcił się początkowo pod kierunkiem swego ojca Edwarda Teodora, następnie w Szkole Sztuk Pięknych i Rzemiosła w Londynie. Osiadł w miejscu urodzenia. Wyrastał w świecie wspaniałych Alp, jednak bardziej zajmowały go pejzaże podgórskie, widoki z okolic Trydentu i z Anglii. Lubił grę słońca w bukowych lasach, jesienne nastroje, chwytane gdzieś na granicy wody i lasu, utrwalanie ulotnej atmosfery poranków i wieczorów. Seria jego prac pojawiła się w monachijskim Kunstvereinie w 1907 r. Z taką samą sprawnością odtwarzał efekty światła w portrecie swojej siostry, Dory Compton i malował kwiatowe martwe natury z surową, naukową prawdą i znajomością formy, mimo ich jaskrawej wielobarwności. Tworzył w technice olejnej i akwarelowej. Wystawiał m.in. w Monachium, Berlinie. Jego prace znajdują się w Galerii Sztuki w Newcastle i Norymberdze.

18
Harrison Edward COMPTON (1881 - 1960)

ŚNIEŻNE KOTŁY W SUDETACH

Olej na płótnie dublowanym 70 x 95 cm
Sygnowany p.d. - "E. HARRISON / COMPTON"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarz pejzaży i architektury. Kształcił się początkowo pod kierunkiem swego ojca Edwarda Teodora, następnie w Szkole Sztuk Pięknych i Rzemiosła w Londynie. Osiadł w miejscu urodzenia. Wyrastał w świecie wspaniałych Alp, jednak bardziej zajmowały go pejzaże podgórskie, widoki z okolic Trydentu i z Anglii. Lubił grę słońca w bukowych lasach, jesienne nastroje, chwytane gdzieś na granicy wody i lasu, utrwalanie ulotnej atmosfery poranków i wieczorów. Seria jego prac pojawiła się w monachijskim Kunstvereinie w 1907 r. Z taką samą sprawnością odtwarzał efekty światła w portrecie swojej siostry, Dory Compton i malował kwiatowe martwe natury z surową, naukową prawdą i znajomością formy, mimo ich jaskrawej wielobarwności. Tworzył w technice olejnej i akwarelowej. Wystawiał m.in. w Monachium, Berlinie. Jego prace znajdują się w Galerii Sztuki w Newcastle i Norymberdze.