Ur. 1987 w Gdyni. Artystka wizualna zajmująca się kolażem cyfrowym i krótkimi formami filmowymi. Ukończyła wydział malarstwa na Gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych i reżyserię w Gdyńskiej Szkole Filmowej. Brała również udział w Studiu Prób w Mistrzowskiej Szkole Wajdy. Kolaże Marty Grabickiej to prace na wskroś współczesne, w których obecna konsumpcyjno-materialistyczna cywilizacja odbija się jak w lustrze lub - odwołując się do formy prac - w rozbitym zwierciadle. Artystka, bazując na obrazach, tendencjach, absurdach, emocjach wypracowanych przez globalizację, stawia pytania o życie i funkcjonowanie człowieka we współczesnym świecie. Używane przez nią symbole są głęboko zakorzenione w zachodnim, międzynarodowym społeczeństwie, stąd ich uniwersalna wartość oraz trafny komentarz do zastanej rzeczywistości. W starciu Marty Grabickiej ze współczesnością główną strategią jest ironia. Artystka, być może z obawy, być może z pogardy, wyśmiewa konsumpcyjną rzeczywistość ustalonych społecznie norm. Dyplom obroniła w pracowni multimediów u dr. Adama Witkowskiego, aneks z malarstwa u prof. Henryka Cześnika. Jest podwójną stypendystką Marszałka Województwa Pomorskiego dla twórców kultury (2011, 2013).

67
Marta GRABICKA (ur. 1987, Gdynia)

Śmietniczek codzienny

kolaż cyfrowy, Adobe Photoshop, 1/10, 80 x 60 cm,
sygn. na odwrocie

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Ur. 1987 w Gdyni. Artystka wizualna zajmująca się kolażem cyfrowym i krótkimi formami filmowymi. Ukończyła wydział malarstwa na Gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych i reżyserię w Gdyńskiej Szkole Filmowej. Brała również udział w Studiu Prób w Mistrzowskiej Szkole Wajdy. Kolaże Marty Grabickiej to prace na wskroś współczesne, w których obecna konsumpcyjno-materialistyczna cywilizacja odbija się jak w lustrze lub - odwołując się do formy prac - w rozbitym zwierciadle. Artystka, bazując na obrazach, tendencjach, absurdach, emocjach wypracowanych przez globalizację, stawia pytania o życie i funkcjonowanie człowieka we współczesnym świecie. Używane przez nią symbole są głęboko zakorzenione w zachodnim, międzynarodowym społeczeństwie, stąd ich uniwersalna wartość oraz trafny komentarz do zastanej rzeczywistości. W starciu Marty Grabickiej ze współczesnością główną strategią jest ironia. Artystka, być może z obawy, być może z pogardy, wyśmiewa konsumpcyjną rzeczywistość ustalonych społecznie norm. Dyplom obroniła w pracowni multimediów u dr. Adama Witkowskiego, aneks z malarstwa u prof. Henryka Cześnika. Jest podwójną stypendystką Marszałka Województwa Pomorskiego dla twórców kultury (2011, 2013).