!UWAGA! Ten projekt nie nawołuje do działań samobójczych ani zadawania sobie krzywdy. Praca ta stanowi badanie tematu śmierci jako metafory, prezentując zbiorowy obraz uczuć i emocji artystki z ostatniego roku.
Projekt: 10 Śmierci
Rok temu moja terapeutka zapytała mnie, jak mogę scharakteryzować ten rok jednym słowem. Pierwsze i najbardziej trafne słowo, które przyszło mi na myśl, to "śmierć".
Ten projekt był tworzony przeze mnie przez cały rok i składa się z dwóch części.
Pierwsza część obejmuje formy szubienicy (10 sztuk). Każdej pracy towarzyszy krótkim tekst. Każda szubienica symbolizuje konkretny, wewnętrzny stan emocjonalny, który przeżyłam w ciągu ostatniego roku.

Druga część to "Dziennik łez". Przez cały rok robiłam zdjęcia siebie płaczącej przy użyciu aparatu Polaroid, podpisując datę każdego z tych momentów. Te dwa projekty są ze sobą ściśle powiązane, ponieważ myśli, wydarzenia i emocje, które wywołały u mnie łzy, są blisko związane z wewnętrznymi zmianami i tymi "śmierciami".

10 śmierci - to 10 obiektów z tkaniny, w formie szubienicy, z której każda posiada własną charakterystykę, nazwę i krótki opis.

Tasha Katsuba (1995, Mińsk, Białoruś)
Jestem artystką i projektantką mody.
Od 2015 roku aktywnie uczestniczę w wystawach w Białorusi i za granicą. W 2020 roku odbyła się pierwsza indywidualna wystawa “HOME” w Pałacu Sztuk Pięknych w Mińsku.
W 2021 roku uruchomiłam swoją markę odzieżową KATSUBA.
W czerwcu 2021 roku opuściłam Białoruś i wyjechałam na Ukrainę. W maju 2022 roku przeniosłam się z Ukrainy do Polski ze względu na wojnę. Od maja 2022 roku mieszkam i pracuję w Gdańsku.

WYSTAWY INDYWIDUALNE
2023- "Kandydat do wiary" / Biuro wystaw / Warszawa, PL 2023 - "Próba pozbycia się wstydu" / Kolonia Artystów / Gdańsk, PL
2023 - "209 dni szarości" / Galeria Promocyina / Warszawa, PL
2020 - "HOME" / Pałac sztuki / Mińsk, BY

...-”Główną cechą mojej twórczości jest jej autobiograficzność. Jeśli weźmiemy pod uwagę powstałe prace, to wyraźnie prześledzimy związek pomiędzy wybranym medium a osobistym etapem życiowym.
Od ekspresyjnego malarstwa ze scenami z biografii po drobne grafiki filozoficzne wykonane na emigracji. Okresy refleksji, pewności siebie, depresji, dążenia do ambicji, wzniesienia od relacji miłosnych, dezorientacji emigracyjnej - wszystko to można odtworzyć stawiając obok siebie obrazy, rysunki, rzeźby czy tekstylia.
W swoich pracach nie ukrywam uczuć pod koncepcją, prowadzę pamiętnikowy styl narracji oraz sama ze sobą lub z widzem badam świat relacji międzyludzkich. Do 2020 roku centrum mojej praktyki twórczej było moje własne trójjedyne Ja i jego relacje z najbliższym kręgiem mojej rodziny, szczególnie z rodzicami i rodzinnym domem. Efektem tego była indywidualna wystawa „Dom”, przy której, być może przewidując przyszłe zmiany, doszłam do wniosku że Dom przestał być fizycznym miejscem tylko pozostał się we mnie i w mojej walizce do przeprowadzki. Oprócz stopniowego otwierania personalnego a transformacji w przeżyciu tych samych tematów, spajającym elementem mojej twórczości jest wykorzystanie różnorodnych materiałów i dążenie do zacierania granic między formami wyrazu artystycznego. Więc, w 2018 - żywica epoksydowa i tekstylia stają się dominującym elementem w malarstwie a już w 2021 praca z tekstyliami i kostiumami stają się punktem priorytetowym.”

18
Tasha KATSUBA

Śmierć seksualności, 2024

tkaniny, włosy, poliester, 52 x 52 cm (wraz z autorską oprawą)

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

!UWAGA! Ten projekt nie nawołuje do działań samobójczych ani zadawania sobie krzywdy. Praca ta stanowi badanie tematu śmierci jako metafory, prezentując zbiorowy obraz uczuć i emocji artystki z ostatniego roku.
Projekt: 10 Śmierci
Rok temu moja terapeutka zapytała mnie, jak mogę scharakteryzować ten rok jednym słowem. Pierwsze i najbardziej trafne słowo, które przyszło mi na myśl, to "śmierć".
Ten projekt był tworzony przeze mnie przez cały rok i składa się z dwóch części.
Pierwsza część obejmuje formy szubienicy (10 sztuk). Każdej pracy towarzyszy krótkim tekst. Każda szubienica symbolizuje konkretny, wewnętrzny stan emocjonalny, który przeżyłam w ciągu ostatniego roku.

Druga część to "Dziennik łez". Przez cały rok robiłam zdjęcia siebie płaczącej przy użyciu aparatu Polaroid, podpisując datę każdego z tych momentów. Te dwa projekty są ze sobą ściśle powiązane, ponieważ myśli, wydarzenia i emocje, które wywołały u mnie łzy, są blisko związane z wewnętrznymi zmianami i tymi "śmierciami".

10 śmierci - to 10 obiektów z tkaniny, w formie szubienicy, z której każda posiada własną charakterystykę, nazwę i krótki opis.

Tasha Katsuba (1995, Mińsk, Białoruś)
Jestem artystką i projektantką mody.
Od 2015 roku aktywnie uczestniczę w wystawach w Białorusi i za granicą. W 2020 roku odbyła się pierwsza indywidualna wystawa “HOME” w Pałacu Sztuk Pięknych w Mińsku.
W 2021 roku uruchomiłam swoją markę odzieżową KATSUBA.
W czerwcu 2021 roku opuściłam Białoruś i wyjechałam na Ukrainę. W maju 2022 roku przeniosłam się z Ukrainy do Polski ze względu na wojnę. Od maja 2022 roku mieszkam i pracuję w Gdańsku.

WYSTAWY INDYWIDUALNE
2023- "Kandydat do wiary" / Biuro wystaw / Warszawa, PL 2023 - "Próba pozbycia się wstydu" / Kolonia Artystów / Gdańsk, PL
2023 - "209 dni szarości" / Galeria Promocyina / Warszawa, PL
2020 - "HOME" / Pałac sztuki / Mińsk, BY

...-”Główną cechą mojej twórczości jest jej autobiograficzność. Jeśli weźmiemy pod uwagę powstałe prace, to wyraźnie prześledzimy związek pomiędzy wybranym medium a osobistym etapem życiowym.
Od ekspresyjnego malarstwa ze scenami z biografii po drobne grafiki filozoficzne wykonane na emigracji. Okresy refleksji, pewności siebie, depresji, dążenia do ambicji, wzniesienia od relacji miłosnych, dezorientacji emigracyjnej - wszystko to można odtworzyć stawiając obok siebie obrazy, rysunki, rzeźby czy tekstylia.
W swoich pracach nie ukrywam uczuć pod koncepcją, prowadzę pamiętnikowy styl narracji oraz sama ze sobą lub z widzem badam świat relacji międzyludzkich. Do 2020 roku centrum mojej praktyki twórczej było moje własne trójjedyne Ja i jego relacje z najbliższym kręgiem mojej rodziny, szczególnie z rodzicami i rodzinnym domem. Efektem tego była indywidualna wystawa „Dom”, przy której, być może przewidując przyszłe zmiany, doszłam do wniosku że Dom przestał być fizycznym miejscem tylko pozostał się we mnie i w mojej walizce do przeprowadzki. Oprócz stopniowego otwierania personalnego a transformacji w przeżyciu tych samych tematów, spajającym elementem mojej twórczości jest wykorzystanie różnorodnych materiałów i dążenie do zacierania granic między formami wyrazu artystycznego. Więc, w 2018 - żywica epoksydowa i tekstylia stają się dominującym elementem w malarstwie a już w 2021 praca z tekstyliami i kostiumami stają się punktem priorytetowym.”