Twórca obrazów symbolicznych poświęconych kobietom, nierzadko z akcentami sadomasochistycznymi. Uczeń Matejki, po dwuletnim pobycie w akademii monachijskiej wiele podróżował, po czym na stałe osiadł w Warszawie.
Z ekspertyzy: "Śmierć czarownicy jest najbliższa w kolorycie i formie obrazowi Finał (Wisielcy), ok. 1907, ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie. Płaszczyznowo i linearnie opracowany temat zbliża oba dzieła do kompozycji wysoko cenionych przez artystę drzeworytów japońskich. Koloryt jest wynikiem nastroju jaki chce wyrazić artysta stosując na przemian miękki modelunek i kontrastowe zestawienie płaszczyzn".
olej na płótnie, 54,5 x 45,5 cm,
sygnowany l.d. monogramem artysty "M. W." oraz - poniżej - stylizowanym znakiem swastyki.
W ozdobnej secesyjnie stylizowanej ramie.
Dołączony Certyfikat autentyczności z Sopockiego Domu Aukcyjnego z 29.01.2013 r. oraz - z 22 czerwca tegoż roku - ekspertyza prof. Janusza Zagrodzkiego.
Wystawiany:
- X-XI 1907, Salon Stefana Kulikowskiego w Warszawie.
Twórca obrazów symbolicznych poświęconych kobietom, nierzadko z akcentami sadomasochistycznymi. Uczeń Matejki, po dwuletnim pobycie w akademii monachijskiej wiele podróżował, po czym na stałe osiadł w Warszawie.
Z ekspertyzy: "Śmierć czarownicy jest najbliższa w kolorycie i formie obrazowi Finał (Wisielcy), ok. 1907, ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie. Płaszczyznowo i linearnie opracowany temat zbliża oba dzieła do kompozycji wysoko cenionych przez artystę drzeworytów japońskich. Koloryt jest wynikiem nastroju jaki chce wyrazić artysta stosując na przemian miękki modelunek i kontrastowe zestawienie płaszczyzn".