"W latach siedemdziesiątych bardzo modny był fotorealizm [...] Ja też postanowiłem namalować kilka obrazów na podstawie rzuconego na płótno slajdu fotograficznego [...] Ślub powstał na podstawie negatywu, który pożyczyłem od mojej siostry, która pracowała w zakładzie fotograficznym. Tu z kolei stół i lampy namalowałem z głowy. Właściwie te obrazy nie były fotorealistyczne, próbowałem zinterpretować po swojemu ten modny kierunek. Ale to była jednorazowa próba, malowanie ze slajdów w ogóle mi nie odpowiadało, za bardzo ograniczało ekspresję".
Dwurnik w Sportowcach...

27
Edward DWURNIK (1943 Radzymin - 2018 Warszawa)

ŚLUB, 1973

akryl, olej, płótno
114 x 147 cm
napis l.d.: 44. >>ŚLUB<<
na odwrocie na płótnie napis: XV [w kółku] 44. | 1-2. V. 73
nalepki: 1. Studio Teatr Galeria z datą wystawy: 16 XII 74 - 1 I 75;
2. informacyjna z danymi obrazu; 3. Biuro Wystaw Artystycznych w Słupsku

Obraz wystawiany i reprodukowany w:
- Układ przestrzenny Dwurnik-Kalina, Galeria Teatru Studio oraz Janusz i Maria Boguccy zapraszają do obejrzenia układu przestrzennego Dwurnik-Kalina, Teatr Studio, Warszawa, Pałac Kultury i Nauki, XII - I 1975, plakat: l.d. fragment obrazu z tytułem i numerem;
- Edward Dwurnik Sportowcy 1972-1992, Warszawa 2011, poz. 44, s. 131, il. barwna.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

"W latach siedemdziesiątych bardzo modny był fotorealizm [...] Ja też postanowiłem namalować kilka obrazów na podstawie rzuconego na płótno slajdu fotograficznego [...] Ślub powstał na podstawie negatywu, który pożyczyłem od mojej siostry, która pracowała w zakładzie fotograficznym. Tu z kolei stół i lampy namalowałem z głowy. Właściwie te obrazy nie były fotorealistyczne, próbowałem zinterpretować po swojemu ten modny kierunek. Ale to była jednorazowa próba, malowanie ze slajdów w ogóle mi nie odpowiadało, za bardzo ograniczało ekspresję".
Dwurnik w Sportowcach...