Malarka związana ze środowiskiem lwowskim. Malowała portrety i pejzaże. Na pośmiertnej wystawie prac artystki zorganizowanej w 1933 roku w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie zgromadzono 166 jej obrazów.
Na przekór panującemu w latach dwudziestych klasycyzmowi, artystka stworzyła kompozycję w duchu secesji posługując się jej stylistyką w budowie formy. Inspiracją dla artystki był bukiet dojrzałych słoneczników. Namalowane w ciekawym ujęciu, lekko z góry ogromne, żółte kwiaty zbudowane są z płynnych, niespokojnych plam obwiedzionych konturem. Dyskretne szare tło w połączeniu z brązową płaszczyzną stołu, wzmacnia barwę kwiatów.
Olej, tektura; 52 x 66,5 cm
Sygnowany p. d.: 1926 | J. Kirchner
Malarka związana ze środowiskiem lwowskim. Malowała portrety i pejzaże. Na pośmiertnej wystawie prac artystki zorganizowanej w 1933 roku w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie zgromadzono 166 jej obrazów.
Na przekór panującemu w latach dwudziestych klasycyzmowi, artystka stworzyła kompozycję w duchu secesji posługując się jej stylistyką w budowie formy. Inspiracją dla artystki był bukiet dojrzałych słoneczników. Namalowane w ciekawym ujęciu, lekko z góry ogromne, żółte kwiaty zbudowane są z płynnych, niespokojnych plam obwiedzionych konturem. Dyskretne szare tło w połączeniu z brązową płaszczyzną stołu, wzmacnia barwę kwiatów.