Stanisław Masłowski kształcił się u W. Gersona i A. Kamińskiego uczęszczając w latach 1871-75 do Klasy Rysunkowej. Odbył wiele podróży artystycznych m.in.: na Ukrainę, do Monachium, Włoch, Paryża, Tunisu. Penetrował też rodzinne strony wyruszając na plenery do zaprzyjaźnionych domów mazowieckich, odwiedził ponadto Zakopane, Lubelskie, Łotwę, Podlasie, Wołyń. Należał do licznych stowarzyszeń, był członkiem: Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych, Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka", Stowarzyszenia Artystów Malarzy "Pro Arte", sekcji malarstwa Société Nationale des Beaux Arts w Paryżu. Wiele wystawiał m.in.: w Zachęcie, salonie Krywulta, Kulikowskiego, Garlińskiego w Warszawie oraz w innych miastach Polski i Europy, otrzymywał wiele odznaczeń i nagród. Podczas II wojny światowej zniszczeniu uległa znaczna część jego dorobku. Masłowski był mistrzem akwareli, za pomocą której utrwalał piękno krajobrazu. Jego obrazy utrzymane są w konwencji realistycznej, choć nie jest to ściśle realizm odtwórczy.
Akwarela, papier; 66 x 96,5 cm
Sygnowany czarną akwarelą p.d.: STANISŁAW MASŁOWSKI | 1920
Stanisław Masłowski kształcił się u W. Gersona i A. Kamińskiego uczęszczając w latach 1871-75 do Klasy Rysunkowej. Odbył wiele podróży artystycznych m.in.: na Ukrainę, do Monachium, Włoch, Paryża, Tunisu. Penetrował też rodzinne strony wyruszając na plenery do zaprzyjaźnionych domów mazowieckich, odwiedził ponadto Zakopane, Lubelskie, Łotwę, Podlasie, Wołyń. Należał do licznych stowarzyszeń, był członkiem: Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych, Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka", Stowarzyszenia Artystów Malarzy "Pro Arte", sekcji malarstwa Société Nationale des Beaux Arts w Paryżu. Wiele wystawiał m.in.: w Zachęcie, salonie Krywulta, Kulikowskiego, Garlińskiego w Warszawie oraz w innych miastach Polski i Europy, otrzymywał wiele odznaczeń i nagród. Podczas II wojny światowej zniszczeniu uległa znaczna część jego dorobku. Masłowski był mistrzem akwareli, za pomocą której utrwalał piękno krajobrazu. Jego obrazy utrzymane są w konwencji realistycznej, choć nie jest to ściśle realizm odtwórczy.