Paris (La Plume Société Anonyme, Paris, było francuskim wydawnictwem, które odegrało znaczącą rolę w promocji sztuki i literatury pod koniec XIX i na początku XX wieku).
Alfons Maria Mucha był czeskim grafikiem i malarzem, jednym z czołowych przedstawicieli nurtu fin de siècle’u i secesji.
Twórczość Muchy łączy tradycje bizantyńskie i współczesne. Znakiem rozpoznawczym Muchy są grafiki kobiet w stylu belle époque – wyidealizowana postać pięknej kobiety otoczonej naręczem kwiatów i liści, symbolami i arabeskami.
W 1908 roku przebywający w Stanach Zjednoczonych Alfons Mucha, ikona europejskiej sztuki dekoracyjnej, namalował symboliczną postać boginki Slavii (Słowianki?), a raczej: pramatkę Słowian, personifikację Słowiańszczyzny. Twarzy użyczyła jej córka amerykańskiego multimilionera z branży instalacji wodociągowych, Charlesa Richarda Crane’a. Josephine wychodziła właśnie za mąż za Harolda C. Bradleya i z tej okazji ojciec zamówił u Muchy ten szczególny portret, który zawiesił w rezydencji zbudowanej dla państwa młodych.
Dziesięć lat później Josephine-Slavia (nieco zmieniona, to prawda, jakby pełniejszych kształtów.) pojawiła się na stukoronowym banknocie nowo powstałego państwa. W 1918 roku Alfons Mucha całą swą energię twórczą ofiarował rodzącej się Czechosłowacji, zaprojektował (bez honorarium!) pierwsze znaczki pocztowe i pierwsze banknoty.
litografia barwna, papier litograficzny o wysokiej gramaturze; 48 x 33 cm w świetle passe – partout o wym, 68 x 51 cm; sygn. na płycie pod kompozycją faksymile podpisu "Mucha 41 l.d., oraz numerowana ołówkiem pod kompozycją„16/100”. W l.d. znak graficzny La Plume Société Anonyme, na odwrocie hologram „verification of authenticity”. Oryginalny certyfikat wydawcy.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiParis (La Plume Société Anonyme, Paris, było francuskim wydawnictwem, które odegrało znaczącą rolę w promocji sztuki i literatury pod koniec XIX i na początku XX wieku).
Alfons Maria Mucha był czeskim grafikiem i malarzem, jednym z czołowych przedstawicieli nurtu fin de siècle’u i secesji.
Twórczość Muchy łączy tradycje bizantyńskie i współczesne. Znakiem rozpoznawczym Muchy są grafiki kobiet w stylu belle époque – wyidealizowana postać pięknej kobiety otoczonej naręczem kwiatów i liści, symbolami i arabeskami.
W 1908 roku przebywający w Stanach Zjednoczonych Alfons Mucha, ikona europejskiej sztuki dekoracyjnej, namalował symboliczną postać boginki Slavii (Słowianki?), a raczej: pramatkę Słowian, personifikację Słowiańszczyzny. Twarzy użyczyła jej córka amerykańskiego multimilionera z branży instalacji wodociągowych, Charlesa Richarda Crane’a. Josephine wychodziła właśnie za mąż za Harolda C. Bradleya i z tej okazji ojciec zamówił u Muchy ten szczególny portret, który zawiesił w rezydencji zbudowanej dla państwa młodych.
Dziesięć lat później Josephine-Slavia (nieco zmieniona, to prawda, jakby pełniejszych kształtów.) pojawiła się na stukoronowym banknocie nowo powstałego państwa. W 1918 roku Alfons Mucha całą swą energię twórczą ofiarował rodzącej się Czechosłowacji, zaprojektował (bez honorarium!) pierwsze znaczki pocztowe i pierwsze banknoty.