1965
odbitka żelatynowo-srebrowa, 29,3 × 36,2 cm, naklejona na karton 30 × 36,8 cm,
na odwrocie: sygn., tyt., pieczęć autorska oraz pieczęci wystawowe, m.in.: "Edinburgh Photographic Society, 103rd International Exhibition 1965", "St. Paul Minneapolis International Exhibition of Phtoography", "Internationale Udstilling Af Fotografisk Kunst I Danmark 1965", "International Photography Melburne Australia, Exhibited 1966", "29th International Exhibition of Photography, 1972"
vintage print
Jako wszechstronny fotograf Kamiński jest m.in. autorem niezwykłych portretów. Prezentowana praca jest właśnie jedną z tych, w których widać sprawne oko artysty. Sam objaśniał tę kompozycję tak: "Stara i zmęczona, ale myśląca twarz kobiety, która większość życia ma już za sobą. Stąd właśnie taka kompozycja zdjęcia, gdzie twarz zbliża się do prawej krawędzi fotografii i jakby kresu życia. Za sobą w kierunku lewej krawędzi zdjęcia ma przeszłość, ale oczy jeszcze uciekają do teraźniejszości".
Praca została dostrzeżona i doceniona przez międzynarodowych znawców. Wystawiana, m.in. w: Wielkiej Brytanii, Danii, Brazylii, Australii, Stanach Zjednoczonych.