"[...] W malarstwie Hofmana odgrywały znamienną rolę treści obrazowe. Na malowanych przezeń płótnach pojawiały się Madonny, podobne do polskich wieśniaczek, wsiowe dziady i włóczęgi, dziewczęta wiejskie i jasnowłose pacholęta, traktowane często jako aktorzy ludowych obrzędów [...], skrzydlate anioły, grające na fujarkach fauniki oraz fragmenty podkrakowskiego pejzażu, kapliczki przydrożne z frasobliwymi Chrystusami, trawy i zioła rosnące u stóp przedstawionych osób" (Tadeusz Dobrowolski, Nowoczesne malarstwo polskie, t. III, Wrocław 1964, s. 63-64).

34
Wlastimil HOFMAN (1881 Karlin - 1970 Szklarska Poręba)

SKRZYPEK, 1952

olej na sklejce,
36,5 x 52,7 cm w świetle ramy,
sygnowany l.d. "Wlastimil Hofman 1952", na odwrocie tytuł

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

"[...] W malarstwie Hofmana odgrywały znamienną rolę treści obrazowe. Na malowanych przezeń płótnach pojawiały się Madonny, podobne do polskich wieśniaczek, wsiowe dziady i włóczęgi, dziewczęta wiejskie i jasnowłose pacholęta, traktowane często jako aktorzy ludowych obrzędów [...], skrzydlate anioły, grające na fujarkach fauniki oraz fragmenty podkrakowskiego pejzażu, kapliczki przydrożne z frasobliwymi Chrystusami, trawy i zioła rosnące u stóp przedstawionych osób" (Tadeusz Dobrowolski, Nowoczesne malarstwo polskie, t. III, Wrocław 1964, s. 63-64).