"(...) W malarstwie Hofmana odgrywały znamienną rolę treści obrazowe. Na malowanych przezeń płótnach pojawiały się Madonny, podobne do polskich wieśniaczek, wsiowe dziady i włóczęgi, dziewczęta wiejskie i jasnowłose pacholęta, traktowane często jako aktorzy ludowych obrzędów (...), skrzydlate anioły, grające na fujarkach fauniki oraz fragmenty podkrakowskiego pejzażu, kapliczki przydrożne z frasobliwymi Chrystusami, trawy i zioła rosnące u stóp przedstawionych osób" (Tadeusz Dobrowolski, Nowoczesne malarstwo polskie, t. III, Wrocław 1964, s. 63-64)
olej na sklejce,
38 x 55 cm,
sygnowany l.d. "Wlastimil Hofman 1952", na odwrocie tytuł ołówkiem i kartka odręczna: "16 SKRZYPEK"
"(...) W malarstwie Hofmana odgrywały znamienną rolę treści obrazowe. Na malowanych przezeń płótnach pojawiały się Madonny, podobne do polskich wieśniaczek, wsiowe dziady i włóczęgi, dziewczęta wiejskie i jasnowłose pacholęta, traktowane często jako aktorzy ludowych obrzędów (...), skrzydlate anioły, grające na fujarkach fauniki oraz fragmenty podkrakowskiego pejzażu, kapliczki przydrożne z frasobliwymi Chrystusami, trawy i zioła rosnące u stóp przedstawionych osób" (Tadeusz Dobrowolski, Nowoczesne malarstwo polskie, t. III, Wrocław 1964, s. 63-64)