Obraz reprodukowany:
– Jerzy Skolimowski. Malarstwo, publikacja wydana z okazji nadania artyście tytułu doktora Honoris Causa ASP w Łodzi, III 2015, Łódź, s. 75, il barwna.
Jerzy Skolimowski znany jest najbardziej jako odnoszący sukcesy reżyser filmowy, scenarzysta i producent. Od wielu lat, ważną część jego twórczości stanowi także malarstwo. Artysta bardzo ceni sobie ten fragment własnej działalności twórczej, widząc w nim możliwość spontanicznego wyrażania artystycznej wolności. Jak sam mówi: w malarstwie wszystko mi wolno.
Historię swoich związków ze sztukami plastycznymi, Skolimowski wspomina tak: Rysowałem od dzieciństwa, farb zacząłem używać jako nastolatek. Ale przełomowym momentem była spontaniczna decyzja namalowania dużego formatu. W 1997 roku powstała Agonia o wymiarach 252 x 126 centymetrów, potem przez kilka lat zamalowywałem ten sam format dykt, póki nie przerzuciłem się na płótno, zwiększając stopniowo rozmiary, aż do wielkości niemalże ekranu filmowego: 3 na 5 metrów.
Malarstwo Skolimowskiego nasycone jest intensywnymi emocjami i siłą malarskiego gestu. W prezentowanym obrazie artysta zderza intensywność czerwieni tła z bielą skrzydeł.
Obraz reprodukowany:
– Jerzy Skolimowski. Malarstwo, publikacja wydana z okazji nadania artyście tytułu doktora Honoris Causa ASP w Łodzi, III 2015, Łódź, s. 75, il barwna.
Jerzy Skolimowski znany jest najbardziej jako odnoszący sukcesy reżyser filmowy, scenarzysta i producent. Od wielu lat, ważną część jego twórczości stanowi także malarstwo. Artysta bardzo ceni sobie ten fragment własnej działalności twórczej, widząc w nim możliwość spontanicznego wyrażania artystycznej wolności. Jak sam mówi: w malarstwie wszystko mi wolno.
Historię swoich związków ze sztukami plastycznymi, Skolimowski wspomina tak: Rysowałem od dzieciństwa, farb zacząłem używać jako nastolatek. Ale przełomowym momentem była spontaniczna decyzja namalowania dużego formatu. W 1997 roku powstała Agonia o wymiarach 252 x 126 centymetrów, potem przez kilka lat zamalowywałem ten sam format dykt, póki nie przerzuciłem się na płótno, zwiększając stopniowo rozmiary, aż do wielkości niemalże ekranu filmowego: 3 na 5 metrów.
Malarstwo Skolimowskiego nasycone jest intensywnymi emocjami i siłą malarskiego gestu. W prezentowanym obrazie artysta zderza intensywność czerwieni tła z bielą skrzydeł.