Od 1896 r. studiowała w akademii monachijskiej u L. Bollera, A. Ažbégo i S. Hollósy`ego. Naukę kontynuowała w Akademii Florenckiej oraz w Rzymie. Wiele podróżowała, m.in. do Szwajcarii, Włoch, Francji i Hiszpanii. Związana ze środowiskiem artystycznym Krakowa. Wielokrotnie brała udział w wystawach TPSP w Krakowie i we Lwowie. Również podczas pobytu we Włoszech w latach 1911-1914 artystka wysyłała swoje prace na wystawy w kraju. W 1932 r. miała swoją indywidualną ekspozycję w warszawskiej Zachęcie. Rychter-Janowska była niestrudzoną artystką, nieustannie poszukującą nowych plenerów i odpowiednich zestawień barwnych. Płótna jej zdominowane są przez brązy, zielenie, błękity często zestawiane z kontrastowymi, luministycznymi barwami pomarańczy i czerwieni. Artystka znakomicie potrafiła uchwycić nastrój zarówno w pejzażach, jak i w znanych przedstawieniach dworków.

283
Bronisława RYCHTER-JANOWSKA (1868 Kraków - 1953 Kraków)

Skały - Capri, 1922 r.

olej, tektura, 21,7 × 34,7 cm
sygn. i dat. p. d.: .RYCHTER-JANOWSKA 1922
na odwrocie napis: Capri Cena 40 000 zł

Prezentowany i reprodukowany:
Liliana Giełdon, Monika Jankiewicz-Brzostowska, Polskie malarki o morzu, Centralne Muzeum Morskie, 29 maja - 31 sierpnia 2008 r. Gdańsk, Wyd. Centralne Muzeum Morskie, Gdańsk 2008 r., ilustr. 34, s. 57.


Estymacja: 8 000 - 9 000 zł

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Od 1896 r. studiowała w akademii monachijskiej u L. Bollera, A. Ažbégo i S. Hollósy`ego. Naukę kontynuowała w Akademii Florenckiej oraz w Rzymie. Wiele podróżowała, m.in. do Szwajcarii, Włoch, Francji i Hiszpanii. Związana ze środowiskiem artystycznym Krakowa. Wielokrotnie brała udział w wystawach TPSP w Krakowie i we Lwowie. Również podczas pobytu we Włoszech w latach 1911-1914 artystka wysyłała swoje prace na wystawy w kraju. W 1932 r. miała swoją indywidualną ekspozycję w warszawskiej Zachęcie. Rychter-Janowska była niestrudzoną artystką, nieustannie poszukującą nowych plenerów i odpowiednich zestawień barwnych. Płótna jej zdominowane są przez brązy, zielenie, błękity często zestawiane z kontrastowymi, luministycznymi barwami pomarańczy i czerwieni. Artystka znakomicie potrafiła uchwycić nastrój zarówno w pejzażach, jak i w znanych przedstawieniach dworków.