Potwierdzenie autentyczności p. d.: Stwierdzam, jako współpracujący w panoramie "bitwa / pod Piramidami", że siwy koń ciągnący Mameluka jest / wycinkiem z tej panoramy, malowanym własnoręcznie / przez W. Kossaka, w mojej obecności w Warszawie w 1901 r. / W kilka lat później panorama pocięta została na posz / czególne obrazy w Charkowie / Z. Rozwadowski. m.p. / Lwów 1945.;
Obraz po konserwacji.
olej, płótno; (sztukowane), 55 x 82 cm;
sygn. i dat. l. d.: Wojciech Kossak / 1901.
Potwierdzenie autentyczności p. d.: Stwierdzam, jako współpracujący w panoramie "bitwa / pod Piramidami", że siwy koń ciągnący Mameluka jest / wycinkiem z tej panoramy, malowanym własnoręcznie / przez W. Kossaka, w mojej obecności w Warszawie w 1901 r. / W kilka lat później panorama pocięta została na posz / czególne obrazy w Charkowie / Z. Rozwadowski. m.p. / Lwów 1945.;
Obraz po konserwacji.