„Sieraków” należy do kontynuowanego przez niemal cały okres twórczości cyklu prac Edwarda Dwurnika „Podróże autostopem”, w którym artysta portretował, niekoniecznie w sposób realistyczny, widziane z perspektywy lotu ptaka miasta. Podobna sytuacja ma miejsce i tutaj – artysta ukazał wyimaginowaną wedutę Sierakowa, który z czasem stał się jednym z nadjeziornych ośrodków wypoczynkowych Wielkopolski. Edward Dwurnik zsumował w obrazie rozpoznawalne cechy tego miejsca, np. aleje w centrum miasta i uzupełnił je znamiennym dla siebie humorem, opisując jeden z budynków jako hotel i agencję towarzyską, przez co podkreślił „wypoczynkowy” charakter Sierakowa.

58
Edward DWURNIK (1943 Radzymin - 2018 Warszawa)

Sieraków, 1996

gwasz, akwarela, papier
46 x 55 cm
sygn. p.d.: „1996 | E.DWURNIK SIERAKÓW”
autorski opis na odwrocie

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

„Sieraków” należy do kontynuowanego przez niemal cały okres twórczości cyklu prac Edwarda Dwurnika „Podróże autostopem”, w którym artysta portretował, niekoniecznie w sposób realistyczny, widziane z perspektywy lotu ptaka miasta. Podobna sytuacja ma miejsce i tutaj – artysta ukazał wyimaginowaną wedutę Sierakowa, który z czasem stał się jednym z nadjeziornych ośrodków wypoczynkowych Wielkopolski. Edward Dwurnik zsumował w obrazie rozpoznawalne cechy tego miejsca, np. aleje w centrum miasta i uzupełnił je znamiennym dla siebie humorem, opisując jeden z budynków jako hotel i agencję towarzyską, przez co podkreślił „wypoczynkowy” charakter Sierakowa.